Skip to main content
30.05.2021 | יט סיון התשפא

טקס הענקת תוארי דוקטור לשם כבוד תשפ"א

בטקס שנערך באוניברסיטת בר-אילן קיבלו את התואר ראש המוסד היוצא יוסי כהן, המוזיקאי עידן רייכל, המפיק ארתור כהן, ארגון רבני צהר, הברונית הייל, הפילנתרופ חיים טייב, פרופ' מייקל סטנלי ויטינגהם וד"ר טל זקס

תמונה
דוקטור לשם כבוד

בטקס המרגש שהתקיים ביום ראשון, 30 במאי, הוענקו תוארי הכבוד לראש המוסד היוצא יוסי כהן, למדען הראשי של חברת מודרנה ד"ר טל זקס, לזמר היוצר עידן רייכל, לארגון רבני "צהר", לנשיאה לשעבר של בית המשפט העליון הבריטי הברונית הייל מריצ'מונד, לחתן פרס נובל לכימיה בשנת 2019 פרופ' סטנלי ויטנגהאם, למפיק היהודי-שוויצרי ארתור כהן ולפילנטרופ חיים טייבאת הטקס ליווה בשיריו המוזיקאי חנן בן ארי. 

חברי סגל האוניברסיטה ערכו מחווה למקבלי התואר בשיר שהקליטו מראש ושהוקרן בטקס - "לפני שיגמר", של עידן רייכל.   

לפני הטקס הצטלמו מקבלי התואר לסרטון שבו התבקשו לענות על השאלה: מהו תואר דוקטור לשם כבוד בעיניך?  צפו בתשובותיהם

חלק א' משיבים: עידן רייכל, הרב דוד סתיו, ארתור כהן וחיים טייב 

חלק ב' משיבים: הברונית ברנדה הייל, יוסי כהן, ד"ר טל זקס ופרופ' סטנלי ויטינגהם

 

תמונה קבוצתית

נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן אמר: "בשנה מורכבת זו, ברצוננו לציין במיוחד את האנשים שהשפיעו על החברה באמצעות מצויינות יוצאת דופן, התמדה ונכונות להתאים עצמם לתנאים המשתנים. גאה מאוד שהם מעוטרים על ידנו ובכך מצטרפים לקהילת בר-אילן".

דוק לשם כבוד נשיא

ראש המוסד היוצא כהן התייחס לנושא ואמר: "עם סיומה של תקופת שירותי כראש המוסד ובמעמד מיוחד זה, אני מבקש להודות לאוניברסיטת בר-אילן ולפרופ' אריה צבן על הענקת התואר המכובד. כבוגר האוניברסיטה מתחדד הצורך לשלב תמיד – ספרא וסייפא". 

יוסי כהן

המוזיקאי עידן רייכל הגיב גם הוא: "אני מקבל את התואר באהבה ומקדיש אותו לכל האנשים שהלכו איתי דרך ארוכה. כל תחום לימודים ומחקר, מתאפשר בזכות שאיפה למצויינות, יצירתיות ועבודה קשה, ואני שמח וגאה להצטרף למשפחת בר-אילן".

רייכל

ד"ר טל זקס אמר בקבלת התואר: "אני נרגש ומודה על הכבוד הגדול שנתתם לי. רואה בזה הוקרה לכל אנשי מודרנה שעומדים מאחורי ההישג הזה. כל חיי המקצועיים חתרתי לחיבור בין מדע לרפואה ואני גאה לקבל את הפרס מאוניברסיטה שעושה זאת מתוך ערכי הציונות החשובים לי כל כך".אוניברסיטת בר-אילן מעניקה תארי "דוקטור לשם כבוד" משנת 1971 לאנשי ציבור, מדע, רוח ואמנות, מן הארץ או מחו"ל אשר בלטו בתרומתם הייחודית לחברה ולמדינה.

זקס