Skip to main content
28.07.2021 | יט אב התשפא

הענקת תוארי MD בפקולטה לרפואה

ברכות לפקולטה לרפואה שחגגה השנה עשור לקיומה וברכות ל-92 בוגרי המחזור החמישי שקיבלו בחודש יולי את התואר - MD דוקטור לרפואה

תמונה
גב

הפקולטה לרפואה על שם עזריאלי בגליל חגגה עשור להקמתה יחד עם טקס הענקת תואר דוקטור MD ל-92 רופאים ורופאות חדשים, בוגרי המחזור החמישי של הפקולטה. הטקס נערך ב-26 ביולי, בקמפוס הפקולטה בצפת, בהשתתפות בכירי מערך הרפואה בגליל והנהלת האוניברסיטה.

לצפייה בצילום הטקס>

מאז הקמתה לפני עשור, הכשירה הפקולטה 547 רופאים ורופאות ששירתו את הציבור בשנות ההכשרה שלהם במרכזים הרפואיים בצפונה של מדינת ישראל. 20% מהם השתלבו גם בהמשך בבתי החולים ומרפאות בצפון הארץ. בפקולטה לרפואה מתקיימים לימודים לקבלת תואר MD, וכן מחקר רפואי המוצע על ידי אנשי סגל ותלמידי מחקר, כולל דוקטורנטים ודוקטורנטיות.

הרופאים והרופאות הצעירים, המשתייכים לחלקיה המגוונים של החברה הישראלית, העבירו חלק מלימודיהם המאתגרים ממילא תוך הגבלות הקורונה, מה שלא מנע מהם להמשיך בדרך אל התואר ואף לתרום מכישוריהם כחלק ממערך הקורונה בשטח.

הטקס נערך ברחבת הכניסה לפקולטה לרפואה, בדיוק במקום שבו לפני עשור התקיים אירוע ההשקה שלה, והוא הועבר בשידור חי באתר האוניברסיטה.

פרופ' אריה צבן נשיא אוניברסיטת בר-אילן אמר לבוגרים: "המומחיות שלכם היא הטובה ביותר היום באקדמיה. בעשור מאז שהקמנו את הפקולטה אנחנו נוכחנו לדעת מה רבים הפערים בין המרכז לפרירפיה בנושא בריאות. אתם חוויתם את זה יום יום בזמן לימודיכם ובידיכם להשפיע ולהצטרף למאמץ הלאומי ולהיות חלק מהרפואה מהגליל. אנחנו בפקולטה נלווה אתכם בכל צעדיכם כדי תבואו לפה לגלישתישארו פה בגליל ותשנו מציאות". 

פרופ' קרל סקורצקי, דיקן הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן התייחס בדבריו גם להתפתחותה של הפקולטה. "אמנם מחליפים קידומת אבל אנחנו עדין צעירים מאד ותודות למחויבות העמוקה של הנהלת האוניברסיטה, סיוע ושיתוף פעולה עם המרכזים הרפואיים ושירותי הבריאות בגליל, הרשות בצפת, אשכול הגליל המזרחי, ותמיכה ענקית של ידידים וארגונים פילנתרופיים בארץ ובעולם, אנחנו מצויים בימים אלה בתנופות התפתחות והתרחבות אדירות. בטקס קיבלו את תעודת "דוקטור לרפואה" (MD) 92 בוגרים: 62 תלמידי המחזור החמישי של התוכנית הארבע שנתית ו-30 תלמידי המחזור השישי של התוכנית התלת שנתית. ניתן לומר כי אנחנו עומדים בשליחות שהוטלה עלינו ועוסקים ללא לאות במימוש החזון. אך המלאכה עוד רבה".

פרופ' סקורצקי הוסיף כי משימת הכשרת רופאים מצוינים, קיום מחקר מוביל ברמה הבינלאומית, ופתיחת שערי הפקולטה לקהילה ולנוער - מתבצעת, בפקולטה לרפואה בגליל, יום יום, בזכות מסירותם האינסופית של חברי סגל - אקדמי ומנהלי, מדענים ורופאים מוכשרים, דרכי הוראה חדשניות ושיטות מחקר מתקדמות.

כיום לומדים בפקולטה 450 סטודנטים לרפואה, ו- 190 סטודנטים לתארים מתקדמים. 374 סטודנטים פעילים כרגע בבתי החולים המסונפים לפקולטה (שדות קליניים), מתוכם 114 סטודנטים כבר סיימו ולומדים לקראת מבחנים ארציים. רבים מחברי הסגל שהצטרפו לפקולטה בשנים האחרונות, הגיעו עם משפחותיהם לגור בצפון אחרי רילוקיישן מחו"ל או ממרכז הארץ והתיישבו בגליל.

בטקס ההסמכה לרפואה התחייבו בוגרי הפקולטה בשבועה לקיים את ברית הרפואה. את נוסח "שבועת הרופא הישראלי" חיבר הרופא, דר' ליפמן בן שלמה הלפרין, לכבוד סיום המחזור הראשון של בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, בשנת 1952

לצפייה בצילום הטקס>

עוד כתבות שיעניינו אותך