Skip to main content
19.09.2022 | כג אלול התשפב

הכירו את רוני עמרני

בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית שנולדה עם שיתוק מוחין מתנדבת בעמותת איל"ן מתוך רצון לתרום חזרה

תמונה
רוני עמרני

הכירו את רוני עמרני, שאך זה סיימה את לימודיה לתואר ראשון בעבודה סוציאלית (2020). רוני, המתנדבת בעמותת איל"ן ובתוכנית "קהילה נגישה", נולדה עם שיתוק מוחין (CP) ומתניידת בכיסא גלגלים ממונע.

לרגל יום המודעות הבינלאומי לשיתוק מוחין, המצוין ב-6 באוקטובר, רוני משתפת אותנו בסיפורה האישי

רוני בחרה ללמוד עבודה סוציאלית בגלל שהיא בעצמה מתמודדת עם מגבלה ומכירה מקרוב את המורכבות בחיים. היא חיפשה אחר תואר שדרכו תוכל לבטא את יכולותיה וניסיונה בהתמודדות עם קשיים ומציאות בעייתית, לימודים שבמסגרתם תוכל לקבל כלים לעזור לאוכלוסיות מוחלשות, מודרות ושקופות, רוני משתפת ש"הייתי רוצה לעודד את רוחם של האנשים האלה, ללמד אותם שאין דבר העומד בפני הרצון, ולסייע בשיפור איכות חייהם".

תואר ראשון בעבודה סוציאלית - מסלול הלימוד של אוניברסיטת בר אילן>>>

"כשאני נזכרת בלימודים, אני מחייכת. למרות העומס הלימודי והדרישות האקדמאיות, כמו מבחנים, הגשת עבודות וההכשרות המעשיות, אני בעיקר זוכרת לטובה את ההווי הסטודנטיאלי והאווירה הנעימה. אני זוכרת הפסקות בין שיעורים עם מוזיקה טובה, דוכני מכירה, הופעות של אמנים אורחים וימי סטודנט כיפיים במיוחד. בנוסף, זכיתי ללמוד את שלוש שנות התואר עם מחזור נפלא ומגובש, בתוכו הרגשתי שווה בין שווים".

רוני מספרת שאחד מהחלומות הכי גדולים שלה הוא לתקן עוולות חברתיות, לעורר שינוי מדיניות, ולהיות חלק, אפילו קטן, בקידום החברה אל עבר עתיד טוב יותר, "לאחר שנים לא מעטות בצד המקבל, הגעתי לעבודה סוציאלית כדי שסוף-סוף אוכל לתת מעצמי ולהיות בצד הנותן. זוהי זכות גדולה עבורי".

בתקופת הלימודים, רוני רכשה ידע תיאורטי עצום וגישות טיפוליות שונות לעבודה מול פרטים, משפחות, קבוצות, וקהילות. באמצעות ההכשרות המעשיות שלה, נחשפה לאופן שבו מתבצעת העבודה הסוציאלית בשטח.

רוני מסכמת ואומרת שבמסגרת לימודיה פגשה מרצים משכילים וקשובים, ובמקביל, הכירה חברים לספסל הלימודים, שהם גם חברים לחיים. לבסוף, והכי חשוב, היא למדה המון על עצמה, ובמיוחד שיש בידיה את הכוח לשנות את החברה לטובה.

רוצים לדעת עוד על לימודי עבודה סוציאלית? היכנסו

 

לימודי תואר ראשון - כל המידע על מסלולי הלימוד>>>

מלגות לתואר ראשון - כל המידע>>>

לימודי תואר שני - כל המידע על מסלולי הלימוד>>>

מלגות לתלמידי תואר שני - כל המידע>>>