Skip to main content
09.12.2020 | כג כסלו התשפא

הכירו את שירן חוגי

חוקרת טיפול במחלת הסרטן באמצעות הנדסה גנטית בפקולטה למדעי החיים

תמונה
שירן חוגי

הכירו את שירן חוגי, דוקטורנטית בפקולטה למדעי החיים במעבדתו של פרופ' סיריל כהן (2020), העוסקת באימונותרפיה של סרטן. עבודתה של שירן משפיעה על העתיד במחקר הבוחן טיפול בסרטן על ידי השראה, הגברה או דיכוי של התגובה החיסונית, לרוב באמצעות הנדסה גנטית.

לשירן יש לקות שמיעה, ולכן היא קיבלה התאמות בתואר הראשון. מאוחר יותר היא סייעה בעצמה לסטודנטים חדשים. כיום, כולם במעבדה עוטים מסכות והיא לא יכולה לקרוא את השפתיים, אבל זה לא מפריע לה להצטיין - לאחרונה היא זכתה במלגת קלור היוקרתית.

שירן תכננה לעסוק בתחום אחר לגמרי. "במהלך השנה השנייה גיליתי שאני מתאהבת באימונולוגיה", היא מספרת, "ולכן ביקשתי לבצע את קורס המעבדה המתקדמת אצל פרופ' סיריל כהן. שם התאהבתי גם במחקר. סקרנה אותי ההגנה שמערכת החיסון מספקת לגוף, בייחוד מפני מחלת הסרטן.

כשלמדתי על היכולת שלנו להביא את מערכת החיסון לשיאים חדשים באמצעים גנטיים, הבנתי ששם אני רוצה להיות, לחקור ולפתח עוד גישות למיגור המחלה הזו. המשכתי לתארים מתקדמים אצל פרופ' כהן ואני מודה לו על הזכות וההזדמנות להשתלב בקבוצת המחקר שלו ועל הנחיה צמודה ומקיפה".

לאחר סיום הדוקטורט שירן מקווה להשתלב בחברות תעשייתיות העוסקות בתחום האימונותרפיה ופיתוח טיפולים לסרטן. מבר-אילן היא תיקח לדרך את היכולת להמשיך וללמוד. "הלימודים במעבדת המחקר שלי לימדו אותי להיות ממוקדת, הביאו אותי לחפש תשובות לשאלות בצורה מאורגנת, לפרק שאלה אחת גדולה למספר שאלות קטנות באופן שיפשט את המסע אל התשובה".

רוצים לדעת עוד על הלימודים בפקולטה למדעי החיים? היכנסו