Skip to main content
25.05.2021 | יד סיון התשפא

הכירו את הדר אבוטבול-עוז

דוקטורנטית במחלקה לבלשנות אנגלית קלינאית תקשורת ומתמחה באבחון וטיפול בילדים חד-לשוניים ודו-לשוניים

תמונה
הדר אבוטבול-עוז

הכירו את הדר אבוטבול-עוז, דוקטורנטית במחלקה לבלשנות אנגלית במסלול "בלשנות למחקר קליני" (2021), קלינאית תקשורת ומתמחה באבחון וטיפול בילדים חד-לשוניים ודו-לשוניים. הדר מאמינה "שעולם המחקר צריך לפרוץ את גבולות האקדמיה ולהתחבר לעולם המעשה כדי ליצור אימפקט חברתי בעל משמעות". היא מציינת כי זו הסיבה שהיא בחרה בתחום לימודים זה. מבחינתה החלק הכי מהנה בלימודים הוא העיסוק במחקרים שיש להם השלכות קליניות עבור קלינאיות תקשורת, אנשי חינוך ועבור ילדים עם לקות שפה התפתחותית.

הפינה האהובה על הדר בקמפוס היא מרכז האימפקט לרב-לשוניות ורב-תרבותיות שנמצא במרכז הרב-תחומי לחקר המוח.

בשנה שעברה הדר הצטרפה למרכז היזמות 'אנבוקס' הפועל באוניברסיטה, ובו קיבלה הדרכה ליישום המחקרים שלה כדי שיהפכו למוצר בעל יכולת השפעה על מסלול החיים של ילדים מכל שכבות החברה.

במסגרת זו יצרו הדר וחבריה אפליקציה משחקית שנקראת Multi. האפליקציה ממפה את יכולות השפה בגיל הגן בצורה קלה, מדויקת ונגישה. הדר מסבירה שפערים בהתקדמות השפתית בגילאי הגן מהווים גורם מרכזי ללקות למידה והעצמת אי השוויון בהזדמנויות. בעזרת מיפוי יכולות שפה בגיל מוקדם ניתן ליצור למידה דיפרנציאלית מקדמת שתיצור אימפקט חברתי משמעותי. המיזם הופך בימים אלה למוצר מוחשי וכבר משולב במסגרות חינוכיות שונות.

מעבר למיזם, אחרי הלימודים בבר-אילן הדר תיקח איתה לדרך "את האמונה של כל אנשי הסגל בעשייה המשמעותית שלנו בכלל ובי בפרט, את מילות הפרגון והתמיכה לאורך השנים והיחס האישי והחם שזכיתי לו בבר-אילן".

רוצים לדעת עוד על לימודי בלשנות אנגלית? היכנסו