Skip to main content
24.08.2021 | טז אלול התשפא

הכירו את אסתר כהן-רינסקי

חוקרת היבטים מגדריים של ניהול משברי תקשורת בפוליטיקה ודוברת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל

תמונה
אסתר כהן-רינסקי

הכירו את אסתר כהן-רינסקי, דוברת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל, בדרגת רס"ן. אסתר היא בוגרת תואר שני בבית הספר לתקשורת במסלול מחקרי (2021) - התזה שלה עסקה בהיבטים המגדריים של ניהול משברי תקשורת בפוליטיקה הישראלית. נוסף לעבודתה כדוברת, היא חובבת ספורט, ומדריכת אירובי ועיצוב ופילאטיס.

"ניהול משברי תקשורת דורש יכולות הנוגעות לאיסוף ועיבוד מידע וניהול סיטואציות מורכבות מול בעלי עניין שונים בתוך המשבר. הגעתי לתחום הזה דרך המרצה שלי, ד"ר כלילה מגן, מומחית לניהול משברי תקשורת בישראל, שגרמה לי להתאהב בתחום דרך היכולת להבין את מקום התקשורת בניהול משבר ארגוני ולדעת כיצד מומלץ לפעול תחת משבר. עיסוק בתחום זה במסגרת הלימודים תרם לי רבות גם בתפקידיי הצבאיים ובייחוד בתפקידי הנוכחי, המשופע במשברים תקשורתיים בשגרה.

"כשיצאתי לדרך, יחד עם ד"ר כלילה מגן, לא ידענו שנושא המחקר יהיה כה אטרקטיבי. לאחר בחינה מעמיקה בספרות המקצועית של ניהול משברים, זיהינו כי כמעט ואין בחינה של מאפיינים מגדריים בתוך עולם התוכן הזה, ובהמשך לכך, ההתעניינות במחקר גברה בכל כנס שפנינו אליו. הצגנו את המחקר בכנסים בישראל ובחו"ל, והמחקר זכה בפוסטר מצטיין בכנס ICA בשנת 2018, ובביקורות מצוינות בכנס ברצלונה (Barcelona PR Conference) באותה שנה".

אסתר מספרת שהיא אוהבת לפגוש את הנושאים הנלמדים בספרים, כשהם מתעוררים לחיים בדמות סיטואציות אמתיות שדורשות מענה מקצועי. "אני מתחברת מאד לצורך לייצר מחשבה מאחורי המילים הכתובות ולחבר נקודות קצה לשלם אחד. בהמשך לכך, פרסמתי ב'מערכות', כתב העת של צה״ל (גיליון 490), את המאמר שלי העוסק בניהול משברי תקשורת בתקופת הקורונה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. כדוברת האגף, מצאתי עצמי מנתחת סיטואציות בהמשך לספרות המחקר שליקטתי בעת כתיבת התזה, בחרתי אסטרטגיות וטקטיקות תקשורתיות לפעולה, ואיתן בחרתי דרכי פעולה להמשך – מהספרים למציאות עצמה".

"היום אני יכולה לומר כי הבסיס המקצועי שרכשתי בבר-אילן, יחד עם העשייה בשטח, אפשרו לי לקדם תהליכים, לנתח מגמות תקשורתיות בתפקידים שעשיתי ולהתמודד בהצלחה, עם משברים ארגוניים מורכבים," אומרת אסתר. "פניי כעת קדימה לתחומים צבאיים חדשים במקביל ללימודי תואר שלישי בבית הספר לתקשורת של בר-אילן".

רוצים לדעת עוד על לימודים בבית הספר לתקשורת? היכנסו