Skip to main content
02.09.2021 | כה אלול התשפא

הכירו את יוסף כהן

בוגר תואר שני במדעי המדינה ומנהל את האגף לפיתוח אסטרטגי בעיריית קריית מלאכי

תמונה
יוסף כהן

הכירו את יוסף כהן, בוגר תואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת בר-אילן (2021), המנהל היום את האגף לפיתוח אסטרטגי בעיריית קריית מלאכי. בעבר כהן הקים וניהל מוסדות בתחומי הנוער והצעירים ואף היה שליח של הסוכנות היהודית בארה"ב. מעבר לעבודתו, הוא פעיל בעמותת עמר"ם, הפועלת לטובת המשפחות בפרשת חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן.

את לימודיו באוניברסיטת בר-אילן החל כהן בתוכנית אתגר בשיתוף מכללת אור יהודה בה למד את השנה הראשונה. לאחר מכן עבר ללמוד באוניברסיטה, עד לסיום לימודי התואר השני. כהן שואף להשתלב בתפקידים שונים בעולמות התוכן הציבוריים של תחום מדעי המדינה, לכן בחר ללמוד את הנושא גם ברמת התאוריות ותפיסות העולם וגם ברמה הפרקטית של מה היא אחריות ציבורית, או מהי המשמעות של הפרטות.

"אהבתי במיוחד את לימודי התואר השני, במהלכם יכולתי לחקור נושאים מסוימים, או ליישם תאוריות על המציאות היום יומית, שהיו מרתקות בעבורי", הוא מספר, "את אחת מעבודותיי בזמן הלימודים, בחרתי לעשות בנושא 'אחריות ציבורית בפרשת חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן'. ובעזרת הכלים אותם רכשתי במהלך הקורס, הראיתי את סוג האחריות המתקיימת כלפי גורמים שונים בממשל, נבחרי ציבור ופקידים בפרשה".

את דרכו המקצועית החל כהן כמדריך נוער באור יהודה, ובמהרה הפך לסגן מנהל המחלקה לנוער. בסיום תפקידו הוא יצא לשליחות בארה"ב מטעם הסוכנות היהודית וששב ממנה התמנה למנהל המחלקה בה עבד, הרחיב אותה והחל לעסוק בעולמות התוכן הנוגעים באוכלוסיית הצעירים בישראל. "אז התאהבתי בתחום הצעירים והחלטתי להמשיך את דרכי המקצועית בתחום ולהקים ולנהל את מרכז הצעירים של קריית מלאכי".

"בעבר, המוסד האקדמי היה חסם בשבילי", הוא מספר, "בכלל לא ראיתי את עצמי משתלב בעולם האקדמי, לא בתואר ראשון ובטח שלא בתואר שני. שערי האוניברסיטה תמיד נראו בשבילי כמו קו גבול, לאן אני שייך ולאן אני לא שייך. אבל המפגש עם המציאות חייב אותי להתמודד עם המחסום, מפני שבכל תפקיד שעשיתי במגזר הציבורי נדרשתי לתואר ראשון וכשזיהיתי שהאוניברסיטה מקדמת תוכנית מאפשרת, שרואה את האוכלוסייה הרחוקה מהאקדמיה ומנסה לקרב אותה, החלטתי לנסות. החוויה הזאת גרמה לי להבין שגם חומות בטון הן רק חומות ושתקרת הזכוכית שיש לנו מעל הראש יכולה להיסדק, לא רק עבורי. זאת הסיבה שהתפקידים הציבוריים שאני עושה קשורים לשבירת חומות הבטון".

רוצים לדעת עוד על לימודים במחלקה למדעי המדינה? היכנסו