Skip to main content
17.10.2021 | יא חשון התשפב

הכירו את תמר מחלב

מייסדת המיזם החברתי "עשרה דברים שלמדתי" וסטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה

תמונה
תמר מחלב

הכירו את תמר מחלב, סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה (2021) וזוכת פרס דקנית הסטודנטים למעורבות חברתית בתואר הראשון. תמר בחרה בלימודי פסיכולוגיה חברתית כי תמיד התעניינה באנשים ובתהליכים חברתיים, והיא חושבת שהבנה עמוקה שלהם היא הבסיס ליצירת דברים חדשים בעולם. היא שואפת לעסוק במחקר חברתי ומסלול הלימודים שבחרה מאפשר לה לחקור את הנושאים שמעניינים אותה בצורה רב-תחומית.

לצד הלימודים, תמר עובדת במחלקה המדעית בחברת סטארטאפ בתחום הנוירופסיכולוגיה, שם היא עוסקת ביישום מחקרים קוגניטיביים במוצר טכנולוגי. החיבור בין עבודה ללימודים תורם להתפתחות רב-תחומית, "ואני חושבת שהשילוב הזה נותן לי המון רעיונות מעניינים," היא אומרת.

השנה ערכה תמר מחקר במעבדה של פרופ' דן אריאלי בנושא הטיות חשיבה לגבי הדבקה במגפת הקורונה. "הרעיון למחקר התחיל להתגבש אצלי עוד בתחילת המגפה, כשנחשפתי להתנהגויות חברתיות שלא הצלחתי להסביר לעצמי במונחים רציונליים. המחקר העלה תובנות מעניינות על האופן שבו אנו תופסים סיכונים, וחיזק אצלי את הרצון להמשיך ולהעמיק בנושא הזה," היא מספרת.

תמר גם עוסקת בהתנדבות: "במהלך התואר הראשון בפסיכולוגיה נחשפתי למושג הגילנות - היווצרותן של דעות קדומות או אפליה נגד אדם עקב גילו. הבנתי שהתנדבויות עם קשישים לרוב מתייחסות אליהם כאל אנשים שיש לתרום להם ולא להיתרם מהם, בזמן שאני ראיתי את המצב כהפוך - האנשים המבוגרים אשר עברו התנסויות רבות בחייהם ולמדו שיעורי חיים יקרים וחשובים הם אלה שביכולתם לתרום לדור הצעיר, ובדרך מכבדת זו צריך להציג אותם," היא מסבירה. תמר הקימה את "עשרה שיעורים שלמדתי", מיזם חברתי שמטרתו להעביר שיעורי חיים מקשישים לבני נוער, בשיתוף עם עיריית רמת-גן. במסגרת המיזם קשישים מעוררי השראה העבירו לתלמידי תיכון בעיר את שלמדו בחייהם בנושאים מגוונים.

פרויקטים נוספים של תמר הם כתיבת טור אישי בעיתון "ישראל היום" על המחשבות והדילמות שעומדות בפני חיילים משוחררים בהשתלבות בחיים האזרחיים, התמחות בכנסת, הקמת המגזין האינטרנטי "אנקדוטה - סטודנטים חושבים", לחיבור בין סטודנטים מכל האוניברסיטאות בארץ על רקע סקרנות וידע, השתתפות במיזם לקידום סטארטאפים חברתיים יהודיים בניו יורק בנושא יהדות התפוצות, התנדבות בעמותת Tikkun Olam Makers העוסקת בפיתוח מוצרים המסייעים לבעלי מוגבלויות נדירות ופצועי מלחמה.

ומה בעתיד? "אני רוצה להמשיך במחקר, ללמוד ולהשתמש בידע שלי על מנת לקדם את השינויים שאני רוצה לראות בחברה ובמציאות שלנו, בין אם דרך טכנולוגיה, יזמות חברתית או דרך פוליטיקה".

רוצים לדעת עוד על לימודים במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה? היכנסו