Skip to main content
26.07.2022 | כז תמוז התשפב

הכירו את ברנרד נתן מרדלר

בונה תוכנה לניתוח וספירה של תאי סרטן בפקולטה למדעי חיים

תמונה
ברנרד

הכירו את ברנרד נתן מרדלר, סטודנט וחוקר במעבדתו של פרופ' דורון גרבר מהפקולטה למדעי החיים (2022). מחקרו של ברנרד, בן ה-20 שהגיע לארץ מניו ג'רסי, מתמקד באנליזת בינה מלאכותית בתאים, והוא עוסק בבניית תוכנה לניתוח וספירה של תאי סרטן באמצעות ציוד מיקרופלואידי. מחוץ למעבדה ברנרד מנהל הכנסות ראשי (CRO) בחברת Build The Earth והבעלים של Build The Earth Israel & The West Bank. הוא מסביר: "BTE הוא פרויקט לבניית על העולם במיינקראפט בקנה מידה של 1:1. החברה שבבעלותי מתמקדת בבניית ישראל והגדה המערבית". המשמעות של בנייה בקנה מידה 1:1 היא בניה בבלוקים בגודל של מטר ויצירת מבנים מדויקים בפרופורציות שלהם.

ברנרד מספר מה הביא אותו לתחום הביואניפורמטיקה, השונה לכאורה מעיסוקיו הווירטואליים. "מדעי המחשב וביולוגיה ריתקו אותי תמיד. כשבאתי לשנה לישראל כדי ללמוד בישיבה הכרתי את פרופ' גרבר דרך רב הישיבה. פרופ' גרבר ואני ישבנו ודיברנו על האתגרים הגדולים של המעבדה וחשבנו על פתרון של שימוש בבינה מלאכותית (תחום שיש לי בו ניסיון של כמה שנים) לניתוח הנתונים. זה ממש גרם לי להתאהב בתחום".

ברנרד אומר שבלימודיו, הוא מאוד אוהב לשהות בתחומי הקמפוס. "לבר-אילן יש קמפוס מדהים, עם כל כך הרבה מקומות לגלות ולהיות בהם. אזורי הישיבה בחוץ נהדרים אם צריך קצת אוויר צח בזמן שלומדים או עובדים, הוא אומר. "מאחורי בניין המוח יש פארק גדול ופתוח. יש שם עץ שהחברה שלי ואני אוהבים לשבת מתחתיו ולדבר. זה מקום ממש נעים ושקט".

ומה בעתיד? ברנרד מתכנן לעבוד על הסטארט-אפ החדש שלו ולהמשיך במחקר ולימודים באוניברסיטה. הסטארט-אפ BTE הוא פרויקט של בניית כל העולם במשחק המחשב מיינקראפט בקנה מידה 1:1. הפרויקט מתקיים כבר זמן מה, אבל עכשיו ברנרד הוא חלק מצוות שהופך אותו לחברה מסחרית. לשאלה מה ייקח אתו לדרך מבר-אילן משיב ברנרד שהדבר המשמעותי ביותר שייקח אתו יהיה הזיכרונות והחברים שרכש, ובמיוחד את החברה שלו חוה, שהכיר באוניברסיטה. "אני גם אעזוב את האוניברסיטה עם טונות של ניסיון מעבודתי במעבדה ובמחקר. עם הניסיון הזה אוכל להצליח יותר אחרי הלימודים".

רוצים לדעת עוד על לימודים בפקולטה למדעי החיים? היכנסו