Skip to main content
20.12.2021 | טז טבת התשפב

אות מפעל חיים לירדנה ארזי

האות הוענק לארזי על ידי תוכנית ברוקדייל כהוקרה על חמישה עשורים של פעילות מוזיקלית ואומנותית

תמונה
ירדנה ארזי

הזמרת ירדנה ארזי נבחרה לקבל את פרס אות מפעל חיים לשנת 2021, מטעם תוכנית ברוקדייל באוניברסיטת בר-אילן. התוכנית בחרה להעניק לארזי את הפרס השנה כהוקרה על תרומתה רבת השנים לזמר העברי ולאמנות הבמה. ארזי, שחגגה השנה את יום הולדתה ה-70, מציינת חמישה עשורים של פעילות מוזיקלית מעוררת השראה, ויש לה חלק בעיצוב הישראליות במוזיקה העברית ובאמנות הבמה. בשל כך היא נמנית עם אומניות ואומני הבמה המשמעותיים והמשפיעים בישראל. 

ד"ר יניב גולדברג מתוכנית ברוקדייל מסביר את הבחירה: "ירדנה ארזי היא סמל ישראלי ומלווה את התרבות, הבידור ועולם הבמה מזה יובל שנים ברגעים משמעותיים, שהפכו חלק בלתי נפרד מפס הקול הישראלי. ארזי, שהחלה את דרכה כסולנית בחבורת הזמר של אפי נצר, המשיכה את דרכה המקצועית בלהקת הנח"ל, בשלישיית 'שוקולד מנטה מסטיק' וכסולנית, השתתפה גם בסרטי קולנוע, במחזות זמר, ובתוכניות טלוויזיה לילדים, לנוער ולמבוגרים. ארזי הנחתה את האירוויזיון הראשון שנערך בישראל, הנחתה תוכנית בוקר ואירועים ממלכתיים רבים, תוך שהיא ממשיכה כל העת בפעילותה המוזיקלית ומנסחת את הישראליות החדשה, באלבומים מוזיקליים ממזרח ומערב, אשר שירים רבים מהם הפכו לנכסי צאן ברזל במוזיקה הישראלית. ארזי, בתם של לוחם אצ"ל, ואם שעסקה בהברחת יהודים והצלתם בתנועת ההתנגדות הצרפתית בזמן מלחמת העולם השנייה, הולכת בדרכם ומשקפת ערכים לאומיים וממלכתיים לצד אמירה אמנותית. משכך מצאנו כי היא ראויה לפרס אות מפעל חיים". 

 ירדנה ארזי הודתה לתוכנית ברוקדייל על הבחירה בה ואמרה: "זכות גדולה וכבוד גדול להימנות על רשימה מכובדת של זוכים בפרס מפעל חיים בתרבות הישראלית. זה לא מובן מאליו ואני מתרגשת ומאוד מודה לאנשי תכנית ברוקדייל ואוניברסיטת בר-אילן. חיה בתוכי ילדה חיפאית מתנועת הצופים שעדיין לא מאמינה שהחלום שלה הפך למסע מקצועי של חמישה עשורים ומבחינתי, שלא ייגמר לעולם". 

הפרס על מפעל חיים מוענק מדי שנה מטעם תוכנית ברוקדייל, הפועלת מזה 40 שנה בחסות נשיא האוניברסיטה, ומוקדשת להעשרת מבוגרים. בשנים האחרונות זכו בפרס מפעל חיים של ברוקדייל כ-30 אומנים ואומניות, ביניהם חנה מרון ז"ל, ליא קניג, מרים זוהר, גילה אלמגור, שלמה בראבא, חנה לסלאו, שייקה לוי, מוני מושונוב, סנדרה שדה, יונה אליאן, נתן דטנר, מייק בורשטיין, חיים טופול, תיקי דיין ועוד רבים, שהטביעו חותם משמעותי על חיי התרבות והאמנות בישראל.