Skip to main content
12.07.2021 | ג אב התשפא

המנצחים באולימפיאדה למדעי המחשב

תלמידי המרכז האקדמי לנוער שבו מתחרויות האולימפיאדה הבינלאומית השנתית במדעי המחשב IOI עטורי מדליות

תמונה
אולימפיאדה

ברכות לתלמידי המרכז האקדמי לנוער באוניברסיטת בר-אילן, חברי נבחרת ישראל, שהתחרו באולימפיאדה הבינלאומית למדעי המחשב שהתקיימה בחודש יוני. יניר אדרי וגונן גזית זכו במדליית כסף; יואב כץ וליאור יחזקאלי זכו במדליות ארד. התלמידים התאמנו לתחרות עם הצוות האקדמי המקצועי של המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן. 

בתחרויות שהתקיימו השנה באופן מקוון השתתפו 351 מתחרים מ-88 מדינות. בכל אחד משני ימי התחרות קיבלו המתמודדים שלוש משימות מורכבות בעלות אופי אלגוריתמי, אותן פתרו באמצעות כתיבת קוד. כאמור, המשתתפים מישראל עמדו במשימות בהצלחה רבה והציגו יצירתיות ויכולת תכנות גבוהה.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון בירכה את ארבעת המדליסטים: "אני מברכת את התלמידים היקרים שלנו על הזכייה במדליות באולימפיאדה הבינלאומית. היא הושגה הודות להתמדה ולהשקעה שלהם לאורך חודשים רבים. אני מברכת גם את המאמנים שליוו אותם לאורך כל הדרך. יש להם תרומה רבה בהישגים".

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות במסגרת מיזם משותף. ההכשרה והאימון מתקיימים באוניברסיטת בר-אילן בהובלת צוות מאמנים בראשות ד"ר אבשלום אלמלח.

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס, אלי פריד, אמר: "עונת האולימפיאדות הבינלאומיות במדעים נפתחה עם שורת הישגים מרשימים ומעוררי גאווה של חברי נבחרות ישראל במדעים. הכישרון, ההתמדה והמאמץ של תלמידי ישראל מוכיחים את עצמם ואני תקווה שנמשיך להתבשר בהישגים אישיים ולאומיים."

בדבריהם התייחסו השרה ד"ר שאשא ביטון ומר פריד גם להישגיהן של ארבע נציגות ישראל באולימפיאדה האירופאית לנערות במדעי המחשב EGOI. גם הנערות סיימו את התחרות עם שתי מדליות כסף ושתי מדליות ארד.

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אריה צבן, נפגש עם הזוכים ואמר להם: "כל הדלתות פתוחות בפניכם. אתם מוכשרים מאוד אבל אני מפציר בכם לבחור בדרך שבה תצליחו להשפיע על החברה. נשמח שתהיו כאן איתנו במחקר פורץ הדרך אבל אנו נהיה גאים בכם בכל מקום שתבחרו להיות ולהשפיע".

בתמונה מימין לשמאל: יואב כץ, גונן גזית, ליאור יחזקאלי, יניר אדרי