Skip to main content
04.08.2021 | כו אב התשפא

חיזוק קשרי אוניברסיטת בר-אילן-ברזיל

שגריר ברזיל בישראל נפגש עם נשיא האוניברסיטה, בכירים בהנהלה וחוקרים שונים

תמונה
brazil

השגריר הברזילאי בישראל גרסון מננדרו גרסיה דה פרייטאס ומשלחת השגרירות הברזילאית הגיעו השבוע לביקור באוניברסיטה. נפגשו, בין השאר, עם נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן, סגן הנשיא פרופ' משה לוינשטיין, סגנית הנשיא למחקר פרופ' שולמית מיכאלי, וד"ר שרון גולדמן, סגנית נשיא לפיתוח משאבים עולמי.

את המשלחת קיבל פרופ' גיל דיזנדרוק, מהמחלקה לפסיכולוגיה והמרכז לחקר המוח ע"ש גונדה (גולדשמיד) ויליד ברזיל שעומד כיום בראש היחידה ללימודים בינתחומיים. פרופ' דיזנדרוק וד"ר שרון גולדמן, סגנית הנשיא לפיתוח משאבים עולמי סיפקו סקירה כללית של האוניברסיטה ופעילות ההסברה האקדמית, המחקרית, הבינתחומית והקהילתית שלה. פרופ' דיזנדרוק סקר בפניו את מחקריו בנושא התפתחות קוגניטיבית.

פרופ' רחל דקל, המנהלת האקדמית של בית הספר הבינלאומי, עופר דהן, מנהל בית הספר הבינלאומי ופרופ' חנוך בן פזי, ראש המחלקה לפילוסופיה יהודית, דיברו על ההתפתחות האדירה שעברה האוניברסיטה בחזית הבינלאומית בשנים האחרונות, בהנהגתו של נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן עם כמעט 900 סטודנטים מ -63 מדינות, כולל ברזיל. השלושה ציינו כי האוניברסיטה מעוניינת ביותר להרחיב את היצע הקורסים באנגלית ולהתחיל להציע לימודים בשפות נוספות. הם גם הביעו עניין ביצירת קשרים נרחבים יותר בין אוניברסיטת בר-אילן למוסדות אקדמיים בברזיל באמצעות שיתופי פעולה מחקריים ותוכניות חילופי סגל וסטודנטים.

במכון המתקדם לננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים סקרה ד"ר ניצן גונן את מחקריה בנושא קביעת מין, על מנת להבין כיצד עוברים מתפתחים לזכרים או לנקבות. המעבדה שלה גם בוחנת כיצד ניתן להשתמש בתאי גזע ברפואה רגנרטיבית, למשל ליצירת זרע כדי לאפשר לאנשים עם בעיות פוריות להביא ילדים לעולם. ד"ר אולגה גירשביץ סיפקה סקירה כללית של מערכת הספקטרומטריה של Rutherford Backscattering Spectrometry (RBS), המיישמת טכניקה יוצאת דופן לניתוח כימי של שכבות פני השטח בתלת מימד, ומשאירה דגימות ללא פגע. ה- RBS ייחודי ביכולתו לספק ניתוח עומק בקנה מידה במיקרון ברזולוציה ננומטרית.

החל מסטארט-אפ ניישן ועד אוניברסיטת סטארט-אפ, אריאל סלע דיבר על הייחודיות של UnBox Ventures והצלחתה המהירה בזמן הקצר מאז הוקמה. UnBox היא פלטפורמה היוצרת, אוצרת ומשקיעה בסטארט-אפים שהוקמו על ידי חוקרי בר-אילן ויזמים מחוץ לקמפוס שיש להם פוטנציאל להשפיע באופן גלובלי חיובי. סלע, העומד בראש UnBox, בעל ניסיון של ארבעה עשורים ביזמות, השקעות וניהול של חברות הזנק במגוון תחומים ברחבי העולם. עד כה, הסטארטאפים שהוקמו ב- UnBox השיגו שיתופי פעולה עולמיים.

הביקור הסתיים בפגישה עם נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן, סגן הנשיא פרופ' משה לוינשטיין, סגנית הנשיא למחקר פרופ' שולמית מיכאלי, וד"ר שרון גולדמן, סגנית נשיא לפיתוח משאבים עולמי.