Skip to main content
22.09.2022 | כו אלול התשפב

ההורים בישראל סבורים שהקורונה אינה מסוכנת לילדיהם

מחקר שנערך בפקולטה לרפואה בגליל מראה כי מרבית ההורים שחיסנו את ילדיהם, עשו זאת על מנת שישובו לבית הספר ולשגרה

תמונה
חיסוני ילדים

לפי נתוני משרד הבריאות, רק כ-20% מילדי ישראל בגילאי 11-5 התחסנו עד היום נגד נגיף הקורונה COVID-19. "הורים רבים לא מחסנים את ילדיהם, כיוון שאינם מאמינים ש COVID-19 גורם למחלות קשות", כך מסביר ד"ר עמיאל דרור את הסיבות לאחוז הנמוך יחסית של חיסון הילדים.

מחקר שהוביל ד"ר דרור בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, בשיתוף המרכז הרפואי לגליל, מראה כי יותר ממחצית ההורים שהסכימו לחסן, ציינו את החזרה לבית הספר, כסיבה העיקרית לכך שהם מסכימים לחסן את הילדים".

המחקר נערך בישראל בנובמבר 2021, בשבועיים שקדמו למבצע החיסונים לילדים בני 11-5, והשתתפו בו יותר מ-1,800 הורים. 53% מהנשאלים בסקר אמרו כי הם כלל לא מתכוונים לחסן ילדיהם, ו38% מהם הודו כי הסיבות לכך הן החשש מהסכנות בחיסון עצמו, שגוברות על החשש מהסכנות הכרוכות בלונג קוביד.

הסקר מראה כי הסבירות שהורים שלא התחסנו בעצמם יחסנו את ילדיהם, הייתה נמוכה יותר בהשוואה להורים שהתחסנו בעצמם. גם לתופעות הלוואי מהן סבלו ההורים היתה השפעה, ורק 19.6% מההורים שחוו תופעות לוואי משמעותיות לאחר החיסון הסכימו לחסן את ילדיהם. 

נתון נוסף שהעלה המחקר הראה כי הסבירות שאימהות מעל גיל 35 יחסנו את ילדיהן, היא גבוהה יותר לעומת אבות בני 35 ומטה. 

לדברי ד"ר דרור המחקר הצביע כי כשמדובר ב COVID-19, התפיסה המקובלת המכירה בתועלות החיסון וביכולתו להגן מפני מחלות קשות, הוחלפה על ידי הורים רבים בתועלות עקיפות כמו החזרה לחיי חברה וללימודים סדירים. "נתונים אלה יכולים לסייע לרשויות הבריאות בעיצוב קמפיינים חינוכיים ותקשורתיים בעד התחסנו. 

המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת Human Vaccines and Immunotherapeutic