Skip to main content
07.02.2023 | טז שבט התשפג

עמית מנדלבאום

הסטארט אפ שהקים, מפתח כלי מבוסס בינה מלאכותית המשפר את התקשורת בין מחלקות הארגון ותורם לתהליכי עבודה יעילים בחברה

תמונה
עמית

עמית מנדלבאום, הנמנה עם מייסדיה של חברת הבינה המלאכותית Everminds.ai ומשמש כ-CTO שלה, החל את דרכו המקצועית והאקדמית בפקולטה להנדסה של אוניברסיטת בר-אילן כשלמד לתואר ראשון בהנדסת חשמל , במסגרת תוכנית המצטיינים של האוניברסיטה. 

"הסטארט אפ שלנו מפתח כלי מבוסס Generative AI", הוא מספר, "מטרת החברה היא לעשות סדר למשתמשים, בכל ערוצי התקשורת והמידע שהם חשופים אליהם, ולאפשר לכל אחד ואחת לקבל רק את מה שחשוב להם, בזמן המתאים עבורם. בנוסף, הכלי מאפשר לארגונים ליצור תקשורת טובה יותר בין מחלקות שונות ולהעלות מאוד את יעילות העבודה של הצוותים ושל החברה בכלל. בימים אלו, אנחנו עובדים על המוצר הראשוני שלנו, מתחילים לגייס עובדים ומקווים מאוד להצליח במשימה שמרגישה לנו כיום כמעט כמו מדע בדיוני אבל עם ערך עצום".

ההיכרות של עמית עם התחום החדשני שבו הוא מתמחה, הייתה כמעט מקרית. קורס העשרה שאליו הצטרף במקרה, שינה את מסלול חייו. "זה היה בשנת 2015, כשנרשמתי לקורס למידה עמוקה שהועבר על ידי פרופ' יעקב גולדברגר. אני זוכר את התרגיל המעשי הראשון בקורס בו כתבנו רשת נוירונים שמצליחה להגיע לדיוק של 98% בזיהוי ספרות. זה נראה לי כמו קסם, פשוט לא האמנתי שזה אמיתי. באותו הרגע ידעתי שזה מה שאני הולך לעשות בחיים", הוא מספר, "החשיפה לתחום הלמידה העמוקה גרמה לי לרצות ולהתמקצע בו, ובשנת 2016 התחלתי תואר שני במדעי המחשב באוניברסיטה העברית בתחום".

כבר במהלך התואר הראשון, החל עמית לעבוד באינטל. את הקריירה המקצועית הוא המשיך בסטרט-אפ בשם Imubit. לאחר מכן הקים וניהל את פעילות ה-AI של חברת מלאנוקס שנרכשה על ידי חברת Nvidia, עד שלאחר שנים רבות כשכיר, החליט לצאת לדרך עצמאית.

לצד הלימודים והעבודה, עמית מקדיש גם זמן למעורבות חברתית: "אחד הדברים שעשיתי שאני הכי גאה בהם, הוא מעורבותי בהקמת קהילת JerusML בשנת 2018. בהתנדבות מלאה ועם תקציב נמוך, הקהילה ארגנה מפגשים מקצועיים, קורסים חינמיים בתחומי ה-Data Science וה-Deep Learning, שתי תוכניות מנטורינג וכנס גדול מאוד בשנת 2019. הקהילה עזרה לעשרות אנשים להיכנס ולמצוא עבודה בתחום ולהיחשף לנושא וממשיכה לפעול עד היום בהובלת אנשים מדהימים עם יותר מ-5,000 חברים רשומים".

את ימיו בבר-אילן, עמית זוכר לטובה. "מאוד אהבתי את האווירה החברתית ואת ההרגשה הכללית של פירגון ושל עזרה הדדית. בנוסף, הרגשתי תמיד שהן המרצים והן המתרגלים היו מאוד פתוחים לשאלות ולמתן עזרה ואף לביקורת לפעמים, מה שלא מובן מאליו. עוד דבר שלמדתי בבר-אילן, זה להיות מצד אחד מאוד מקצועי ומצד שני בן אדם טוב. הרבה פעמים, במיוחד לצערנו בעולם האקדמי, מצוינות מובילה לניכור או להתנשאות ברמה כזו או אחרת. בבר אילן אף פעם לא הרגשתי ככה. הדבר הכי חשוב מבחינתי בלימודים, היה שלמדתי להיות כל הזמן פתוח לדברים חדשים. בעולם שלנו, בו תחומי העניין, הלימוד והידע משתנים במהירות אדירה, היכולת ללמוד דברים חדשים היא קריטית להצלחה".

חוץ מעבודה ולימודים, יש לעמית גם זמן לתחביבים: "אני אוהב מאוד מוזיקה וקולנוע, בעבר היה לי אולפן ביתי ואף הפקתי בו לא מעט מוזיקה, ואני חולם להלחין מוזיקה לקולנוע בגלגול המקצועי הבא שלי". בהצלחה!

לתוכניות הלימוד בפקולטה להנדסה