Skip to main content
18.02.2024 | ט אדר א' התשפד

נותנים מענה לצורכי השעה בתכנון סביבתי

המחלקה לסביבה, תכנון וקיימות פותחת תוכניות לימודים חדשות בתחומי התכנון הסביבתי והעירוני ולימודי כדור הארץ

תמונה
כתבה

במדינת ישראל, נכון לשנת 2024, חיים כבר כ-10 מיליון איש. התחזיות הדמוגרפיות מצביעות על המשך מגמת הגידול המהירה גם בשנים הקרובות. קצב הצמיחה, והשטח המוגבל של המדינה, מציבים בפני המתכננים שאחראים לעצב את העתיד של כולנו, אתגרים עצומים - הן בתחום הבנייה והתשתיות והן בתחום השמירה על איכות הסביבה.

המחלקה לתכנון, סביבה וקיימות באוניברסיטת בר-אילן, שנקראה עד לאחרונה 'המחלקה לגאוגרפיה וסביבה', נרתמה זה מכבר לצרכי השעה ופתחה תוכניות לימוד ותחומי מחקר חדשים, שנועדו לתת מענה למכלול הנושאים הקשורים בתכנון הסביבתי והעירוני.  

"איך מפתחים את הכלכלה ושומרים על הסביבה? מהן הסכנות בתחום הסייבר? איך מתכננים את פתרונות הדיור המתאימים לדורות הבאים? בעידן גלובלי, מוכרחים לחשוב לרוחב ולעומק", אומר ד"ר ניר כהן ראש המחלקה.

"במסגרת תוכניות הלימוד והמגמות החדשות במחלקה, אנחנו שמים דגש על נושאים קריטיים לא רק ברמה המקומית, אלא ברמה הלאומית והבינלאומית. הסטודנטים שלנו, לומדים לחשוב ולהבין את העולם מפרספקטיבה גלובלית מקיפה וההכשרה שהם מקבלים כאן משפרת את הידע והכישורים שלהם בתחום התכנון העירוני והסביבתי, כדי שהם יוכלו להשפיע על קידום החברה והכלכלה בישראל".

כחלק מהתחדשות המחלקה, נפתחו בה השנה מספר רב של תוכניות חדשות ובהן תוכנית לרגולציה ולמדיניות סביבתית, תוכנית למדעי כדור הארץ והסביבה ומגמה ללימודים עירוניים. כמו כן, פועלות במחלקה חמש מעבדות חדשניות, והיא מקיימת קשרים בינלאומיים והסכמים לשיתופי פעולה מחקריים והוראתיים, עם אוניברסיטאות במספר מדינות.

לחברי הסגל במחלקה מגוון רחב של התמחויות - החל מתכנון עירוני, דרך גאולוגיה וגאומורפולוגיה, וכלה במדעי האטמוספירה ובכלכלה סביבתית. במסגרת הלימודים יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות להכיר בין השאר תחומים הקשורים להשפעות ההגירה וגלובליזציה, מסחר אלקטרוני, התפלת מים, גיאוגרפיה צבאית, שיווק ירוק ועוד.

לתוכניות הלימוד במחלקה לסביבה, תכנון וקיימות