Skip to main content
12.10.2020 | כד תשרי התשפא

הכירו את ראובן פרידמן

לאחר קריירה ארוכה ומצליחה כעורך דין, מנהל בחברות הי-טק בינלאומיות ומרצה בפקולטה למשפטים בבר-אילן, ראובן פרידמן, 62, שינה מסלול בעקבות אהבתו הגדולה: לימודי ארכאולוגיה וארץ ישראל.

תמונה
ראובן פרידמן

לאחר קריירה ארוכה ומצליחה כעורך דין, מנהל בחברות הי-טק בינלאומיות ומרצה בפקולטה למשפטים בבר-אילן, ראובן פרידמן, 62, שינה מסלול בעקבות אהבתו הגדולה: לימודי ארכאולוגיה וארץ ישראל. בימים האלה הוא ממתין לאישור הדוקטורט שלו במחלקה. ראובן, יליד ניו יורק ואב לשמונה, הוא מצטיין רקטור ובעל אות הוקרה ממרכז יסלזון לחקר תולדות ישראל לאור האפיגרפיה בבר-אילן על פרסומיו האקדמיים. ראובן ענה על השאלון שלנו.

בחרתי ללמוד את התחום הזה כי
לימודי ארכאולוגיה מספקים לחוקרים כלים אובייקטיביים ללמידה על העבר. בזמן שהשלמתי את הדיסרטציה שלי בנושא בתי מרחץ רומיים בא"י, פרופ' אריאל בנדור עודד אותי להגיש גם מחקר דוקטורט. החלטתי לחקור את גבולות הנוכחות היהודית בגליל המערבי בתקופת המשנה לפי ממצאים ארכאולוגיים והתלמוד.

הדבר שהכי נהניתי ממנו בלימודים
הסגל האקדמי בעל ידע מדהים, ידידותי ונכון לעזור. זכיתי ללמוד גם אצל פרופסורים אמריטי מעוררי השראה, ביניהם פרופ' דניאל שפרבר, פרופ' זאב ספראי ופרופ' יהודה שוורץ.

מה התוכניות שלך לעתיד?
אני מקווה להמשיך לחקור נושאים הקשורים למפגש שבין טקסטים תלמודיים וארכאולוגיה. בנוסף אני מקווה להמשיך להדריך אנשים מחו"ל. ולהציג בפניהם ההיסטוריה של ארץ ישראל.

פינה אהובה בקמפוס
הקומה השנייה בספרייה המרכזית, "הבית" שלי בבר-אילן, שם נמצאים אוספי הספרות ביהדות וארכאולוגיה.

מה תיקח אתך לדרך אחרי הלימודים?
מעבר לתואר רכשתי ידע בעל ערך וכישורים אקדמיים. למדתי הרבה גם איך להרצות. לפרופ' בועז זיסו, מנחה הדוקטורט שלי, ממש מגיעה מדליה על העזרה הנעימה, הסבלנות הבלתי מוגבלת והתמיכה לאורך כל תהליך המחקר.