Skip to main content
20.12.2023 | ח טבת התשפד

מיזם הסברה פרו-ישראלי המתבסס על AI

המיזם שפותח על ידי סטודנט ובוגרי אוניברסיטת בר-אילן מאפשר לתת מענה הולם לפוסטים המשמיצים את ישראל ברשתות החברתיות

תמונה
בינה מלכותית

מאז 7 באוקטובר, מתחולל ברחבי העולם קרב הסברה בין תומכי ישראל לבין מתנגדיה. סטודנט ושני ובוגרי בר-אילן, נרתמו  למאמץ ופיתחו מיזם מבוסס AI תחת השם FreeTruth. המיזם הייחודי, נועד לעודד את אוהדי ישראל להצטרף למאבק ההסברתי, במינימום מאמץ.

את המיזם פיתחו רום גולן, בן 27, סטודנט במחלקה להיסטוריה ולפילוסופיה, יריב גבריאל, בן 26 מגבעת שמואל, בעל תואר ראשון במדעי המחשב המשרת בימים אלו במילואים בחיל האוויר ועובד כמפתח בחברת הסטארט-אפ הישראלית env0, וגל לוי, בן 26, שסיים השנה תואר ראשון בביולוגיה חישובית ועובד בחברת Playtika.

לשלושה הצטרפו עובדים נוספים מחברת env0, שנרתמו לפרויקט החשוב. "כמו ישראלים רבים, נבהלנו מהכישלון ההסברתי החרוץ בזמן המלחמה", אומרים המפתחים, "הבנו שהכישלון נובע במידה רבה מהנחיתות המספרית המובהקת שלנו. חוסר הנוכחות שלנו ברשתות החברתיות מפנה את הבמה למשפיענים אנטי-ישראליים, שמפיצים פייק ניוז בוטה, אידיאולוגיה אנטישמית ונרטיבים הזויים במיוחד".

השלושה בחרו לפעול במטרה להזים סרטונים אנטי ישראלים שמופצים ברשת. "לשכנע משתמשים בטיקטוק לתמוך בדעה לא פופולרית זו משימה קשה למדי. הרבה יותר קל לערער, לעורר בהם ספק ראשוני", הסבירו, " גילינו שקל מאוד להפריך עובדות ולערער את תפיסת המציאות של הצופה, אף אם לא לשכנעו. מה שנקרא – לשים רגל בדלת".

הכלי שפיתחו השלושה, משתמש ב-AI כדי לנתח סרטונים אנטי-ישראליים, להוציא מהם את הנושא המדובר, ותוך דקה או שתיים להפיק באופן אוטומטי סרטון נגדי, שיכיל תגובה הולמת, אותו מגישה דמות וירטואלית בשם "פרייה".

"על כל סרטון שלהם, אנו מסוגלים ליצור עשרות ומאות סרטוני נגד שונים, ובעצם לצמצם באופן ניכר את הפער המספרי", הם אומרים. בשלב זה, הסרטונים מופקים באנגלית – וכעת שואפים השלושה להרחיב את המיזם לשפות נוספות. "אנו עובדים קשה ובהתנדבות מדי יום, כדי להמשיך לפתח את הרעיון. אנו מאמינים שמדובר בכלי שובר-שוויון ורוצים שכמה שיותר אנשים יפיקו דרכנו סרטוני תגובה", הם אומרים, "השאיפה היא שהדמות המלאכותית של פרייה תשבור את הרשת, ושבעתיד הלא רחוק היא תדבר לא רק באנגלית, אלא גם בספרדית, בצרפתית, בסינית ואפילו בערבית, כדי לחשוף את האמת ברחבי העולם".

צפו בכתבה על המיזם ששודרה בערוץ 12

Remote video URL