Skip to main content
22.01.2024 | יב שבט התשפד

רופא ולוחם במילואים

ד"ר אריה לודר, בוגר הפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל, רופא וחוקר בתחום האורולוגיה, הציל חיים בשדה הקרב

תמונה
אריה לודר

ד"ר אריה לודר סיים את לימודיו בתוכנית ה-4 שנתית בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל ב-2016. מאז הוא עובד כאורולוג במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. לצד תפקידו כרופא אזרחי הוא גם משרת במילואים ביחידה קרבית.

ב-7 באוקטובר זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה, הגיע ד"ר לודר למקום עבודתו וסייע לטפל בפצועים הרבים שהגיעו מהדרום. כעבור שעות בודדות, הוא הוקפץ למילואים, בעוטף עזה. יחד עם חבריו, הוא הגיע  לאחת הגזרות הקשות ביותר בקיבוץ בארי. "הלחימה שם נמשכה 40 שעות, והייתה קשה מאוד", הוא משחזר, "טיפלנו בפצועים, פינינו הרוגים וגם תפסנו לא מעט חמאסניקים".

המראות, היו קשים מאוד. "בסדיר שירתתי ביחידת עוקץ ולחמתי גם בלבנון השנייה, ולא ראיתי דבר דומה", הוא מספר. לודר היה אחראי לטיפול בפצועים רבים בשטח. "הצוות הרפואי קיבל כל חייל שהגיע ועשינו את המיטב. באחד המקרים הגיע לוחם עם פציעה קשה ביותר, הוא נורה בבית החזה, 2 כדורים מכל צד, התקשה לנשום, דימם ומצבו התדרדר. במהלך של רגע החלטתי לחתוך את בית החזה מכל צד ולנקז את הדם שהצטבר בבית החזה ע"י נקז חזה, ולפנותו במסוק לשיבא. לשמחתי, חייו ניצלו".

לצד המראות הקשים, מספר לודר, הוא התעודד מהתפקוד בשטח. "הייתי בשטח עם מיטב חיילנו, מסיירת מטכ"ל, ימ"מ, השייטת ועוד יחידות עלית. הגיעו אנשים אמיצים שנלחמו, גם כאלו שהשתחרר כבר, ללא פקודות סדורות בהתחלה, וחירפו את נפשם. ברמה האישית, ההכשרה שלי כרופא עזרה לי להתמודד להבין את החומרה של הפציעות ולשמור על קור הרוח הנדרש בטיפול ופינוי. התרגשתי והתעודדתי מרוח הלחימה שנתקלתי בה".

לצד שירותו במילואים, ועבודתו כרופא – ממשיך ד"ר לודר לעסוק גם במחקר בתחום האורולוגיה. "המחקר שלי הוא בתחום האנדו-אורולוגי, באורו-אונקולוגיה, ונועד לקדם פיתוח של טיפול חדשני", הוא מספר. "כשיש לי קצת זמן פנוי אני משתדל כשיש לנצל אותו לפעילות ספורטיבית".

לתוכניות הלימוד בפקולטה לרפואה היכנסו

עוד כתבות שיעניינו אותך