Skip to main content
26.10.2020 | ח חשון התשפא

הכירו את ד"ר סריקנט דאט

חוקר בפקולטה לרפואה בצפת פענוח מנגנון הלמידה, זיכרון וחרדה ובפיתוח שיטות ריפוי חדשניות שעשויות במטרה לסייע בטיפול חולי אלצהיימר

תמונה
סריקנט דאט

הכירו את סריקנט דאט, מהעיר סריקקלום בדרום הודו, שסיים לאחרונה את מחקר הדוקטורט שלו בחקר המוח בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל (2020). מחקרו עוסק בפענוח מנגנון הלמידה, זיכרון וחרדה ובפיתוח שיטות ריפוי חדשניות שעשויות בסופו של דבר לשמש לטיפול בחולי אלצהיימר. עד כה, הוא הספיק להיות מחבר שותף של כמה מאמרים בתחום זה, שפורסמו בכתבי עת מדעיים מובילים.

סריקנט מספר שהוא בחר ללמוד בתחום זה כי תמיד התעניין בתפקוד המוח ותהה כיצד מתקיימת תקשורת בין תאים. כשהגיש מועמדות לתוכנית לדוקטורט, הוא שוחח עם ד"ר חוה גיל-חן שתמכה ועודדה אותו להצטרף למעבדה שלה החוקרת תנועה ופולשנות של תאים.

בין הדברים מהם סריקנט הכי נהנה בפקולטה לרפואה הם היכולות והיצירתיות המדעית, הנגישות של המרצים, הידידותיות והנכונות לעזור, והנוף של צפת.

נכון להיום, סריקנט מחפש משרת פוסט-דוקטורט בתחום המולקולרי או התאי במדעי המוח, באירופה או בארצות הברית. ואחרי זה היה רוצה להקים מעבדה בהודו כדי לקדם את הידע בתחום זה.

הפינה האהובה עליו בקמפוס בצפת היא המעבדה בה חוקר "בעיקר בגלל הנוף היפה של הכנרת שנשקף מהחלון".

מהלימודים בבר-אילן סריקנט מספר שייקח להמשך הדרך את "התנסות עצומה באופן שבו פונים לשאלה מדעית ודרכים שונות לגשת ולפתור בעיה מדעית, וגם חברים לכל החיים".

רוצים לדעת עוד על הפקולטה לרפואה? היכנסו