Skip to main content
16.11.2022 | כב חשון התשפג

הכירו את ד"ר איציק כהן

תמונה
דר איציק כהן

21/3/2021

אנו חיים בעולם של תהליכים, של פעולות הקשורות זו בזו ומבוצעות כדי להשיג מטרה מסוימת. טיפול בחולה בבית החולים, מהלך עסקי בחברה, פרויקט פיתוח מורכב, ייצור חלקים ואפילו הכנת מנות מזון במטבח של מסעדה - כולם תהליכים המשפיעים על חיי היום יום של כולנו. אלה גם הנושאים שבהם עוסק ד"ר איציק כהן, המקים בימים אלו את התוכנית היחידה בישראל להנדסת תעשייה ומערכות מידע בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן.

מעוניינים לשמוע עוד על התוכנית? הירשמו ליום הפתוח שיתקיים ב-4 באפריל. https://bit.ly/38Srimn

ד"ר כהן מסביר יישום אפשרי של הידע בתחום: אם לדוגמה נדע לזהות בצורה אוטומטית את מצב תהליך הכנת המזון במסעדה על סמך מידע שמתקבל מחיישנים שונים כמו מצלמות או חיישני מיקום, נוכל לשלוח לסועדים הודעה אוטומטית מתי המנות יגיעו אליהם, לטפל בעיכובים ואף לבדוק האם המנה הוכנה על פי המתכון. את המודל רב ההשפעה הזה אפשר להשליך על שלל תהליכים מורכבים.

התוכנית החדשה להנדסת תעשייה ומערכות מידע שתחל לפעול כבר באוקטובר הקרוב, משלבת לימודי מערכות מידע עם הנדסת תעשייה, נתונים ובינה מלאכותית. הקמתה התבססה על חקירה יסודית של חזית הטכנולוגיה בתחום והתייעצות עם מומחים מהאקדמיה ומהתעשייה ובחינת תוכניות דומות במוסדות אקדמיים מובילים כדוגמת ג'ורג'יה-טק, אוניברסיטת קולומביה, אוניברסיטת ברקלי ועוד.

לכל המידע על התוכנית לתואר ראשון בכלכלה - מנהל עסקים>>>

הסטודנטים בתוכנית יקבלו הכשרה מעמיקה במתמטיקה, סטטיסטיקה, תכנות, מדעי נתונים ומערכות מידע, חקר ביצועים, למידת מכונה, בינה מלאכותית, וכן קורסים במדעי ההתנהגות, כלכלה וניהול פיננסי. התוכנית משלבת למידה מבוססת פרויקט, במסגרתה יוכלו הסטודנטים לבצע פרויקטים כבר במהלך התואר, ולא רק בשנת הלימודים האחרונה כנהוג, במטרה לאפשר להם להתנסות במחקר ובעבודה עם תעשיות מתקדמות וליישם את השיטות והטכנולוגיות שנלמדו.

לד"ר כהן שלושה תארים מהטכניון. הוא מפרסם בכתבי העת המובילים בתחומי פעילותו וחבר במערכת העיתון IEEE Transactions on Engineering Management. לאחרונה זכה מאמר שלו בפרס המאמר המצטיין לשנת 2020 בעיתון IISE Transactions, הנחשב לעיתון המוביל בתחום הנדסת התעשייה. לפני הגעתו לאוניברסיטת בר-אילן, עסק בניהול פרויקטים במקביל למחקר אקדמי בטכניון ושירת בצה"ל במגוון תפקידים טכניים בכירים.

הצטרפו ליום הפתוח של הפקולטה להנדסה ב-4 באפריל.
https://bit.ly/38Srimn