Skip to main content
27.07.2021 | יח אב התשפא

הכירו את ד"ר אוריין נעמן וד"ר מתן ינגה

מסעו האישי של מתן הוביל אותו ללימודי רפואה שם פגש את אוריין אשתו לעתיד

תמונה
דר אוריין נעמן ודר מתן ינגה

השבוע התקיים טקס קבלת תואר דוקטור לרפואה (MD) בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל (2021). בין מקבלי התואר המאושרים היה ד"ר מתן יגנה, שסיפורו האישי הוא תזכורת חשובה לכך שרפואה היא הרבה יותר ממדע. מתן ורעייתו ד"ר אוריין נעמן (שהוסמכה כד"ר לרפואה לפני שנה), נמנים עם בוגרי הפקולטה שבחרו להישאר בצפון ולהשתלב שם בקהילה ובמערך הרפואה.

"את ההחלטה ללמוד רפואה עשיתי בעקבות מסע אישי לאחר שחליתי במחלה לא נפוצה שגרמה לי להסתובב בין רופאים וחשפה אותי לעולם המדהים שנקראה רפואה" ד"ר יגנה מספר. "ממקום נמוך של חולי ומצוקה, ראיתי את שליחותם העצומה של הרופאים במתן מזור למטופל בשעותיו הקשות ביותר. לא היה לי ספק שיום אחד ארצה להיות בצד השני, הצד של המלאכים בלבן. החלטתי ללמוד בפקולטה לרפואה בצפת מכיוון שאני יליד הגליל מפוריה עלית, ישוב קסום שמשקיף על הכנרת. למזלי, באתי ללמוד רפואה ומצאתי אהבה. פגשתי שם באשתי לעתיד, אוריין, שגם היא מהצפון. אנחנו סוג של הפכים משלימים. היא הלכה לתחום כירורגיית ילדים, ניתוחים ואקשן, ואני הלכתי לתחום רפואת המשפחה, שם הדגש הוא על קשר ארוך טווח עם המטופל תוך ניהול מחלותיו הכרוניות."

הכי מרגש אותנו לפגוש סטודנטים של הפקולטה במהלך ההתמחות ולהחזיר להם מהידע שצברנו, מעין סגירת מעגל. כעת, אנו רואים את עצמנו מקימים בית בגליל מתוך אהבה משותפת לאזור ומתוך אמונה שהגליל הוא המקום המושלם לגדל ילדים ולבנות משפחה."

שני הרופאים הטריים מספרים כי לקחו מהלימודים בפקולטה לרפואה הרבה מעבר ללימודים לתואר: ד"ר יגנה: "הדגש העיקרי שאני לקחתי מהפקולטה בצפת הוא אנושיות. בפקולטה מייחסים חשיבות עליונה לראיית האדם קודם כאדם ולא רק כחולה, להכיר את צרכיו האישיים, את סביבתו, משפחתו, עבודתו, תפיסת החולי שלו, ובעצם את כל רשת חייו. למדתי שטיפול טוב נגזר מהבנת המורכבות האישית של כל מטופל ומטופל"

ד"ר נעמן: "אני לקחתי את ערך הקהילתיות. בעיניי הוא חשוב לא פחות ממקצועיות, הרי רופא טוב הוא קודם כל אדם טוב שרואה את עצמו כחלק ממכלול של קהילה, שייכות, זהות. התרומה לקהילה ולחיזוק היישוב בגליל הוא ערך לא פחות חשוב מלדעת עוד מנגנון ספציפי של מחלה או עוד שם של תרופה. בצפת אנו מתנדבים כחלק מהלו"ז השבועי מספר שעות בקהילה לדוגמה עם ילדים או בבתי אבות. אין ספק שזו חוויה מעצימה עבורנו הסטודנטים להכיר את התושבים המקומיים ולהשפיע על חייהם בדרך שהיא לאו-דווקא רפואית."

רוצים לדעת עוד על הפקולטה לרפואה? היכנסו