Skip to main content
08.08.2021 | ל אב התשפא

הכירו את ד"ר אירית נגבי

בוגרת תואר שלישי בעבודה סוציאלית שבמחקרה התמקדה באבות שילדיהם הוצאו מהבית בצו בית משפט

תמונה
אירית נגבי

הכירו את ד"ר אירית נגבי, בוגרת לימודי דוקטורט בבית הספר לעבודה סוציאלית (2021). אירית מספרת שבחרה ללמוד עבודה סוציאלית מתוך רצון להשפיע ולהביא לשינוי חברתי-תרבותי שיהיה בעל משמעות. "את מקצוע העבודה הסוציאלית הכרתי לראשונה כשהתנדבתי בקו החם של עמותת אל"י (האגודה להגנת הילד). בעקבות התנסות זו ובעקבות מפגש מקרי עם אשת מקצוע בתחום חוק הנוער שהותירה בי רושם רב, גמלה אצלי ההחלטה ללמוד עבודה סוציאלית," מספרת אירית. "הבנתי שזה ייעודי בחיים, במיוחד חלמתי לפעול למען ילדים הסובלים מהתעללות והזנחה".

לאירית תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב בהצטיינות, והיא הייתה מצטיינת דקאן בשנתיים הראשונות של התואר. בסיום לימודי התואר עבדה בלשכת הרווחה כעובדת סוציאלית למשפחות ותוך זמן קצר כעובדת סוציאלית לפי חוק הנוער. "בתפקיד הזה הרגשתי שאני מגשימה חלום, עסקתי בו כ-12 שנה בתחושה שאני פועלת למענם של הילדים ולטובתם," היא אומרת.

במקביל לעבודתה בלשכה למדה אירית לתואר השני באוניברסיטת בר-אילן במגמה הטיפולית. עבודת התזה שלה התמקדה באבות שילדיהם הוצאו מהבית בצו בית משפט. גם הפעם סיימה את התואר בהצטיינות ובמהלכו אף קיבלה את פרס הרקטור. שנה לאחר סיום לימודי התואר השני החלה בלימודי הדוקטורט בבר-אילן. בעבודת המחקר המשיכה לעסוק בעולמם של אבות, והפעם באבות שמשפחתם מטופלת בשירותי הרווחה. "המחקר ריתק אותי, האפשרות שאצליח לגלות ידע חדש, להשפיע ולתרום תרומה משמעותית הלהיב אותי ומילא אותי באדרנלין".

את הידע שרכשה במהלך המחקר נגבי מיישמת בעבודתה עם משפחות, הן כעובדת סוציאלית והן כיו"ר הוועדה לתכנון טיפול והערכה של הגיל הרך. "אני גם משתדלת להנחיל ידע זה לאנשי המקצוע בתחום העבודה הסוציאלית ובתחומים רלוונטיים אחרים במטרה להביא לשינוי עמדות והתייחסות."
על הלימודים בבר-אילן מספרת אירית, "חשתי מוקפת באנשי סגל שפעלו כמיטב יכולתם על מנת להעשיר אותי, לתמוך בי, לעודד אותי ולסייע לי בדרכי. וכל זה לצד נוף כפרי המשרה שלווה ורוגע." בהמשך, היא מקווה להפיץ את הידע החדש ולהביא לשינוי חברתי. "בנוסף, אני מקווה לעסוק בעתיד, בין היתר, גם בהרחבה והעמקת הידע ובפיתוח תוכניות התערבות. לצד זאת, אני עדיין בצומת דרכים ולוקחת לי את הזמן לחשיבה."

רוצים לדעת עוד על בית הספר לעבודה סוציאלית? היכנסו