Skip to main content
25.11.2021 | כא כסלו התשפב

הכירו את שירי אורון

תמונה
shiri

הכירו את שירי אורון, עורכת דין ומגשרת, המתמחה בדיני מעמד אישי, זכויות אדם וייצוג נפגעות עבירות מין ואלימות במשפחה. שירי היא דוקטורנטית בתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר-אילן, שעבודת הדוקטורט שלה בהנחיית ד"ר מירי רוזמרין בוחנת את תופעת האלימות הרגשית בהתבוננות בין תחומית. המחקר שלה נובע מתוך תפיסה רחבה של זכויות אדם ומאידיאולוגיה חברתית הדוגלת בקידום אתיקה מוסרית של דאגה, תוך ראיית האחר וקבלת השונה בחברה. בתשפ"א היא זכתה בפרס היוקרתי של נעמת על מצוינות מחקרית, חדשנות ומחקר פורץ דרך.

שירי מכהנת כיו"ר ועדת סיוע לנפגעות ונפגעי אלימות במשפחה בלשכת עורכי הדין מחוז ירושלים. היא יוזמת, מרכזת ומרצה בכנסים והשתלמויות העוסקות במניעת אלימות במשפחה, שינוי השיח והתמודדות יעילה יותר עם התופעה. בנוסף, היא מתמקדת בפיתוח כלים לשינוי השיח החברתי בדגש על שילוב השיח הטיפולי ותורת המשפט הטיפולית ככלי מקדם תפיסה משפטית חברתית רחבה, וחשיפת עורכי הדין לחשיבות פרספקטיבה חברתית בפרט במצבים של עבודה עם נפגעי ונפגעות אלימות.

נוסף על כך היא מרצה בתחום האלימות במשפחה, המשפט הטיפולי, וגישור באאקדמיה, בכנסים ובמוסדות פרטיים וציבוריים, מכהנת כיו"ר ועדת ביקורת במשרד לנפגעות תקיפה מינית בירושלים וכיועצת משפטית לעמותות חברתיות העוסקות בזכויות נשים ובתמיכה בנשים שורדות אלימות. היא יוזמת שיתופי פעולה ומיזמים לתמיכה בנשים היוצאות ממעגל האלימות, ומרצה על זכויות לקבוצות נשים במצבי סיכון.

שירי גם מתנדבת בסיוע משפטי וליווי נפגעות אלימות בעמותות וארגונים חברתיים, וזכתה על פעילותה באות הוקרה מויצו ירושלים. היא מפתחת ומרצה בתוכניות הכשרה למגשרים עם אוריינטציה למצבי אלימות, במוסדות פרטיים וציבוריים מוכרים. בזמנה הפנוי היא משלבת בחייה גם עיסוק באמנות, מציגה תערוכות מציוריי בליווי טקסטים, ומשתמשת באמנות ככלי להעלאת מודעות וחשיפת התופעה של אלימות במשפחה. רבות מיצירותיה נעשו בהשראת מפגשים עם קורבנות אלימות וייצוגן מול המערכות השונות.