Skip to main content
10.02.2021 | כח שבט התשפא

תדרוך בענייני הקורונה ליהודי התפוצות

חוקרים מהאוניברסיטה השתתפו בתדריך מקצועי ליהודי התפוצות בענייני הקורונה

תמונה
מקצועיות מעל הכל

בהשתתפות מאות נשיאים, נציגי משרדי בריאות ממדינות שונות, וחברי קהילות יהודיות מכל רחבי העולם, התקיים הערב (ג', 9.2) תדרוך מקצועי ליהדות התפוצות, מטעם המרכז לאימפקט יהודי ואוניברסיטת בר-אילן. במהלך התדרוך הסבירו פרופסורים ומומחים בעלי שם עולמי מתחומי הוירולוגיה, אימונולוגיה ואפידמיולוגיה, על קמפיין החיסונים בישראל, ענו על שאלות שהעלו חברי הקהילות היהודיות השונות, ושיקפו נתונים עדכניים על ההתמודדות של מדינת ישראל עם נגיף הקורונה.

את האירוע יזם המרכז לאימפקט יהודי מתוך צורך ממשי לחבר את היהודים בתפוצות לתובנות והידע על קמפיין החיסונים של מדינת ישראל. בין הדוברים באירוע השתתפו פרופ' קרל לאון סְקוֹרֶצְקי, דיקן הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי באוניברסיטת בר-אילן, פרופ' רונית שריד, וירולוגית בכירה, פרופ' מיכאל אדלשטיין, בריאות הציבור ואפידמיולוגיה, ופרופ' סיריל כהן, ראש המעבדה לאימונותרפיה באוניברסיטת בר־אילן וחבר הוועדה המייעצת לניסויים קליניים בחיסוני קורונה.

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי: "מאות משתתפים מעשרות מדינות פקדו את האירוע המכובד הזה, שמטרתו להנגיש ליהודי התפוצות, את הידע אודות ההתמודדות של מדינת ישראל עם משבר הקורונה וקמפיין החיסונים בפרט. אנו מבינים שבמיוחד בימים אלו של חוסר וודאות, הקשר והתמיכה ביהדות התפוצות חשוב מתמיד, ולכן שמחנו ליזום את התדרוך החשוב הזה יחד עם מומחים מהשורה הראשונה, בשיתוף אוניברסיטת בר אילן."

זוהר ינון, מנכ"ל אוניברסיטת בר-אילן: "אני רוצה להביע את הערכתי העמוקה למרכז אימפקט יהודי, אנו עובדים בשיתוף פעולה על מנת להשפיע על הקהילות היהודיות ברחבי העולם. אני רוצה להודות גם למומחים שהשתתפו בתדריך המקצועי. אנו רואים את החשיבות הרבה  בחיזוק הקשרים עם הקהילות היהודיות ברחבי העולם בזמנים קריטיים אלו".

פרופ' קרל לאון סְקוֹרֶצְקי, דיקן הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי באוניברסיטת בר-אילן, סיפר: "אני מוקיר את שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת בר אילן לבין המרכז לאימפקט יהודי, ומאחל רפואה שלמה לכל יושבי העולם. בימים אלו, כל העיניים נשואות אל ישראל, אנו נמצאים בעמדה המאפשרת לנו לחלוק את הידע שלנו. במסגרת הפורום הזה עם משתתפים רבים מרחבי העולם, מתארחים טובי המומחים לסקירה נרחבת על היווצרות הוירוס וההשלכות על ההתמודדות עימו".

פרופ' סיריל כהן, ראש המעבדה לאימונותרפיה באוניברסיטת בר־אילן וחבר הוועדה המייעצת לניסויים קליניים בחיסוני קורונה: "אנו יודעים שהחיסון נגד הקורונה בטוח ויעיל, בימים אלו קמפיין החיסונים במדינת ישראל בהחלט מתחיל להראות יעילות ואנו בדרך הנכונה."

פרופ' מיכאל אדלשטיין, בריאות הציבור ואפידמיולוגיה: "מדינת ישראל היא ללא ספק אחת המדינות שמחסנות את תושביה בקצב המהיר ביותר, עם זאת קצב ההתחסנות לאחרונה האט מעט וישנן קבוצות מסוימות באוכלוסייה שמתחסנות יותר לעומת קבוצות אחרות, עלינו להבין מה גורם לבעיה הזו. לא נוכל להשתלט על המגיפה ללא חיסון כל האוכלוסייה בישראל וכל אוכלוסיית העולם ככלל, רק כך נוכל לחזור לשגרה." 

פרופ' רונית שריד, הסבירה על הליך התרבותו של הוירוס, היווצרותן של מוטציות והאסטרטגיה הנגזרת מכך בהתמודדות עם הנגיף: "הוירוס איננו יצור חי וזקוק לגוף מארח על מנת להתרבות. אין אנו יודעים במדויק את השפעת החיסון על התאים הנגועים במוטציות".