Skip to main content
22.12.2022 | כח כסלו התשפג

הילה קלרה הניג

לצד עבודתה המחקרית במכון לננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים, הילה משחקת כדורסל בליגה הלאומית ומציגה מופע קסמים כחלק מפעילות ההסברה של המרכז האוניברסיטאי לנוער בבר-אילן

תמונה
הילה קלרה

הילה קלרה הניג, דוקטורנטית במחלקה לכימיה החוקרת את נושא הזרזים לתאי דלק מימניים בתחום האנרגיה המתחדשת (2022), יצגה את אוניברסיטת בר-אילן בכנס הבינלאומי לינדאו (lindau laureate meeting), שהתקיים לאחרונה בגרמניה. הכנס שהתמקד במגוון נושאים בכימיה, הפגיש כ-600 מדענים צעירים מכל העולם, עם 30 זוכי פרס נובל.

לצד עבודתה המחקרית במעבדתו של פרופ' ליאור אלבז במכון לננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים, הילה משחקת כדורסל בליגה הלאומית ברמת השרון, ובעבר שיחקה גם בכל נבחרות ישראל הצעירות. בנוסף, היא מציגה מופע קסמים כחלק מפעילות ההסברה של המרכז האוניברסיטאי לנוער בבר-אילן - ניסויים והדגמות של התופעות המדעיות עליהן התלמידים לומדים בכיתה.

הילה מספרת כי אהבה את מקצוע הכימיה כבר מתקופת בית הספר התיכון. "משך אותי השילוב שבלימוד חומר תיאורטי מעניין יחד עם היכולת לראות, לנסות ולהרגיש ממש את הדברים שאת לומדת". בלימודיה ובמחקרה היום היא נהנית לעסוק בתחום האנרגיה המתחדשת ובאופן ספציפי בתאי דלק מימניים.

"הכי כיף לראות שהדברים שאני חוקרת מתקדמים וקורים במציאות - תחנות התדלוק במימן שקמות בישראל, ייבוא שהחל לאחרונה של משאיות שנוסעות על תאי דלק, וגם הרחפן שפועל על תאי דלק, שאנחנו מטיסים מעל בניין הננוטכנולוגיה מדי פעם. העתיד כבר כאן ואנחנו ממש משפיעים עליו".

בקמפוס הילה אוהבת להסתובב בשדרה של בנייני ה-500. "לצאת קצת מהבועה של מדעים מדויקים, ולפגוש סטודנטים מכל התחומים". בעתיד, היא מתכננת להישאר באקדמיה. "הקומבינציה של מחקר לצד הוראה, יחד עם מפגש בלתי פוסק עם אנשים חדשים זה משהו שהאוניברסיטה מאפשרת". אחת החוויות שיישארו עם הילה גם אחרי הלימודים היא מפגש לינדאו. "זה מפגש נדיר שקורה רק אחת לכמה שנים. זכיתי להכיר בו חוקרים מוכשרים, לדבר על מדע עם כאלו שכבר הצליחו ולצבור חוויות חד פעמיות, שיישארו איתי לכל החיים".
 

רוצים לדעת עוד על הפקולטה למדעים מדויקים? היכנסו