Skip to main content
23.04.2023 | ב אייר התשפג

טיפול שמסייע בהקטנת סיבוכי הסוכרת

הכירו את פרופ' פריד נח'ול החוקר חוקר את סיבוכי סוכרת הווסקולריים בכליה וברשתית, בפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה

תמונה
פריד

סיבוכי סוכרת המשפיעים על הכליה והרשתית גורמים לכשל כלייתי סופני, לצורך בטיפולי דיאליזה ולעיוורון. הטיפולים הסטנדרטיים אינם מצליחים למנוע סיבוכים אלה ומספרם של החולים שסובלים מכשל כלייתי ועיוורון עולה בהתמד. פרופ' פריד נח'ול מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן והמעבדה הקרדיו-וסקולרית במרכז הרפואי לגליל בנהריה, חוקר את סיבוכי סוכרת הווסקולריים בכליה וברשתית.

בשנים האחרונות הוא פרסם מאמרים בנושא החלבון klotho, שלו חשיבות בשמירה על תפקוד תקין של הכליה והרשתית. הוא גם השתלם בשיקאגו בתהליך האוטופגיה (מנגנון הרס ופירוק מרכיבים תאיים שאינם או אינם נחוצים) ומצא שסוכר משבש אותו. מחקריו של פרופ' נח'ול מראים שטיפול בתרופה אמפאגליפלוזין עוזרת לשמור על הכליות, הרשתית דרך תיקון תהליך האוטופגיה שנפגע מרמת סוכר גבוה בדם.

"נפחית בחצי את מספר חולי הסוכרת החדשים" - על מיזם ספירת הגליל>>>

לפני כעשור מונה פרופ' נח'ול למנהל המכון הנפרולוגי בבית החולים פורייה, ייסד וניהל את מכון המחקר הראשון שם, ובאותה שנה היה בין מייסדי הפקולטה לרפואה בצפת. בפקולטה שימש כיו"ר הוועדה לעבודות מדע יסוד לסטודנטים וכחבר בוועדות השונות של הפקולטה. לפרופ' נח'ול תואר MD בהצטיינות מאוניברסיטת פדובה באיטליה, התמחה בפנימית בבית חולים פוריה ואחר כך בנפרולוגיה במרכז רפואי רמב"ם. הוא השתתף בפרסום שני ספרי לימוד מרכזיים בתחום מחלות כליה בעריכתו של פרופ' קלימן, הנפרולוג הראשון בעולם שפרסם ספר לימוד בנושא.

רוצים לדעת עוד על הפקולטה לרפואה ? היכנסו