Skip to main content
22.08.2021 | יד אלול התשפא

הכירו את פרופ' מוטי נייגר

תמונה
פרופ מוטי נייגר

4/8/2020

האם ניתן להשתמש בטכנולוגיית מציאות מדומה כדי להגביר אמפתיה בחברה? כיצד מעצבות הרשתות הדיגיטליות את זיכרון השואה? הכירו את פרופ' מוטי נייגר מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן, החוקר שאלות אלה וסוגיות אחרות המערבות מדיה, תקשורת וטכנולוגיה. פרופ' נייגר מרצה בבית הספר לתקשורת בתחומים הנוגעים לקונפליקטים במדיה ולתקשורת פוליטית, על אתיקה עיתונאית וחופש העיתונות ועל תחום תוכניות המציאות.

במחקר שהוא מוביל בימים אלה בוחן פרופ' נייגר את האופן שבו הרשתות החברתיות – פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם – מעצבות את זיכרון השואה. הפרויקט עוסק בהזדמנויות ובאתגרים של העידן החדש (לדוגמה, "הסטורי של אווה") ומעלה שאלות, כמו למי יש סמכות לספר את סיפור השואה בדיגיטל? כיצד משפיעה הפלטפורמה על זרימת הזיכרון? והאם אנו עדים לגלובליזציה של זכר השואה?

בשנה שעברה זכה ספרו "מוציאים לאור כמתווכי תרבות", בפרס הספר המצטיין מטעם האגודה הישראלית לתקשורת. הספר עוסק בהיסטוריה תרבותית של מאה שנות הוצאה לאור בעברית.

לצד פעילותו האקדמית, פרופ' נייגר משמש כחוקר וכיזם במספר זירות נוספות. חברת הסטרטאפ OtheReality, אותה יזם והקים יחד עם בנו יאיר, משתמשת בכוחה של מציאות מדומה כדי לאפשר למשתמש ללכת בנעליו של האחר ולחוש אמפתיה (לדוגמה, גבר יוכל לראות את העולם מעיניים של אשה). המיזם הוצג לאחרונה במרכז היזמות והחדשנות של אוניברסיטת בר-אילן Unbox.

פרופ' נייגר כיהן כיו"ר האגודה הישראלית לתקשורת, ארגון הגג של כלל חוקרי התקשורת בארץ, היה עורך ומייסד של כתב העת "מסגרות מדיה", כתב-עת אקדמי מדורג למחקרי תקשורת. כמו כן, שימש כדיקן בית הספר לתקשורת באקדמית נתניה, כחבר ועדת האתיקה של רשות השידור והיה בין מנסחי הקוד האתי של תאגיד השידור הציבורי. מזה כעשור משמש פרופ' נייגר בהתנדבות כיו"ר ועדת המקצוע "תקשורת וחברה" במשרד החינוך.

רוצים לדעת עוד על התוכניות לתואר ראשון ולתואר שני בבית הספר לתקשורת? היכנסו barilan360.info/school-of-communications