Skip to main content
16.02.2021 | ד אדר התשפא

הכירו את ד"ר עדי סלהוב

בילדותה לא הייתה תלמידה טובה אך סיימה דוקטורט בפילוסופיה עם הישגים מרשימים וכעת מגשימה את חלומה בלימודי משחק

תמונה
עדי סלהוב

הכירו את ד"ר עדי סלהוב, בוגרת לימודי פילוסופיה וסטודנטית למשחק (2021). בבית הספר היא הייתה תלמידה די גרועה, בגיל 20 אובחנה עם הפרעת קשב וריכוז ואת לימודים באוניברסיטה החלה עם מרשם לרטלין. היום היא דוקטור עם הישגים מרשימים שצברה לאורך לימודי שלושת התארים.

ד"ר סלהוב, מתל אביב, היא בוגרת כל גווני החינוך - מהחילוני, דרך הדתי ועד החרדי, שביניהם נדדה. היא מספרת שכילדה בקושי למדה אבל אהבה מאוד לקרוא, כולל ספרות מופת וספרות קלאסית. לאוניברסיטה היא הגיעה עם אבחון, ובעזרת שילוב יעיל בין תמיכה, רטלין ובעיקר עניין בתחום שבו בחרה להעמיק, היא צברה הישגים שרק מעטים מגיעים אליהם: היא למדה פילוסופיה והיסטוריה לתואר הראשון, שהייתה בו מצטיינת דיקן שנתיים ברציפות, המשיכה לתואר שני בפילוסופיה, במהלכו קיבלה מלגה בגין הצטיינות אקדמית ועברה למסלול הישיר לדוקטורט עם מלגת נשיא לארבע שנים.

בתקופת לימודיה בבר-אילן, סלהוב מספרת כי חוותה אווירה חיובית ומשפחתית: "הייתה הבנה והכלה, לא הייתה נוקשות, והרגשתי שעשיתי בחירה נכונה. הייתי מרוצה מהמחלקה לפילוסופיה והתחברתי למרצים ולתחומי הלמידה".

עבודת הדוקטורט של ד"ר סלהוב עסקה במוסר ההשבחה הגנטית בראי המטפזיקה של הזמן. (בהנחיית ד"ר אפרת רם טיקטין ופרופ' יובל דולב).

היום ד"ר סלהוב משמשת כעוזרת הוראה במכללת הרצוג בתחומי הפילוסופיה של החינוך ואוריינות אקדמית, ולומדת משחק בבית הספר "אימפרו" ברמת גן, ובכך היא מממשת חלום מגיל צעיר.

ההחלטה על השינוי המפתיע בקריירה הגיעה לאחר סיום הדוקטורט, כשהבינה שהכיוון שלה הוא "פחות פוסט דוקטורט ומאמרים ויותר אמנות". כשהיא עוסקת באמנות, היא מספרת, אין צורך ברטלין. היא שואפת להיות שחקנית ולשלב את המשחק עם קריירה אקדמית כמרצה, שגם זה בעצם מופע מול קהל.

על הלימודים בבר-אילן מספרת ד"ר סלהוב שהם נתנו לה, "אמונה בעצמי וביכולת שלי, את היכולת ללמוד לראות שאני מצליחה עם קבלת המלגות והתמיכה שקיבלתי. אני שמחה שלמדתי פילוסופיה וחושבת שכולם צריכים ללמוד את התחום שנותן כלים לחיים, את החופש לנתח דברים ומצבים ואת היכולת הלוגית. אני לא חושבת שיש תחום בחיים שהפילוסופיה לא רלוונטית אליו. זה לא רק עניין אינטלקטואלי, אלא ממש כישורים לחיים ורכישת חשיבה ביקורתית".

רוצים לדעת עוד על לימודי פילוסופיה? היכנסו