Skip to main content
31.10.2022 | ו חשון התשפג

הכירו את רנה בל

עוד בילדותה התאהבה בצרפת, למדה ושרה שאנסונים כך שלא מפתיע שצלחה בהצטיינות את התואר הראשון בתרבות צרפת

תמונה
רנה בל

הכירו את רנה בל, סטודנטית לתואר ראשון במחלקה לתרבות צרפת באוניברסיטת בר-אילן (2021), שזכתה בתואר מחלקה מצטיינת לשנה"ל תשפ"א.

כבר בילדות התעניינה רנה בשפה, בתרבות, בספרות ובמוזיקה הצרפתית, שבעברה הייתה כנרת וזמרת. היא החליטה לשלב את אהבתה למוזיקה עם חיבתה לתרבות צרפת, וטרם עידן הקורונה הקימה הרכב של שאנסונים צרפתיים שבו שרה בליווי גיטרה וכינור.

"בטיול בת המצווה שלי לפריז, התאהבתי ממבט ראשון בעיר ובאווירה, והבטחתי לעצמי שבפעם הבאה שאבקר בה, השפה הצרפתית כבר תהיה שגורה בפי. גם כנערה מתבגרת למדתי שאנסונים ושרתי אותם, והתעניינתי בהיסטוריה ובספרות הצרפתית".

את החיבור בין מוזיקה ובין תרבות צרפת היא שואפת לממש גם בלימודים באוניברסיטת בר-אילן. "אני כותבת כעת עבודת סמינריון על זמרי השאנסון בתקופת הכיבוש הגרמני בצרפת," היא מספרת. "אני מאמינה שכשאדם עוסק במה שהוא אוהב זה ממלא אותו, מדרבן אותו ללמוד ולהתפתח ולהיות אשף ומומחה בתחומו".

בלימודיה רנה נהנית מהמגוון הרחב של הנושאים והקורסים שהמחלקה מציעה; החל מקורסים המיועדים ללימוד ולשיפור מיומנויות השפה הצרפתית, קורסים בתחום הספרות, חקר השיח והרטוריקה, תרבות והיסטוריה, וכלה בקורסים אודות הגסטרונומיה הצרפתית והקומיקס הפרנקו-בלגי.

"בנוסף, אני נהנית לאתגר את עצמי מבחינת השפה הצרפתית, שאינה שפת אמי (על אף ששמי הוא צרפתי), ולהשתפר בכך מסמסטר לסמסטר. מאחר שאני מאוד נהנית, הלימודים עבורי הם מעין הרפיה המאפשרת לי להיטען מחדש במהלך השיעורים ולהיות רעננה וקשובה יותר לבני בן השנה".

רנה מתכננת להמשיך לתואר שני, ובהמשך לעסוק בהוראה ובמחקר. לשאלה מה תיקח לדרך אחרי הלימודים, היא משיבה, "כמובן את הידע העצום שקיבלתי במהלך הלימודים, מיומנויות השפה והכתיבה האקדמית. אך הרבה מעבר לכך, להקיף את עצמי באנשים חיוביים ותומכים.

"אקח איתי גם את התובנה ששיתופי פעולה בין סטודנטים הם מתכון ללמידה עצומה ולהפריה הדדית; לדעת לבקש עזרה בעת הצורך; להפנים שאני בתהליך למידה מתמשך, ולכן תמיד יש לאן לשאוף מחד, ומאידך, זוהי הזדמנות להיות יותר סלחנית כלפי עצמי, ואף להוקיר על הטעויות ככלי למידה לעתיד".

מלגות לתואר ראשון - כל המידע>>>

לימודי תואר שני - כל המידע על מסלולי הלימוד>>>