Skip to main content
30.12.2020 | טו טבת התשפא

מרכז בר-אילן לערים חכמות הוכר כחממה לחדשנות דיגיטלית

המרכז לערים חכמות פועל בשיתוף עם 20 ערים ורשויות בישראל וכתריסר ערים בעולם. קמפוס האוניברסיטה משמש כמעבדה חיה

תמונה
ערים חכמות

מרכז בר-אילן לערים חכמות הוכר על ידי האיחוד האירופי כחממה לחדשנות דיגיטלית, והוא היחיד בקטגוריית הערים החכמות מבין 200 החממות שהוכרו על ידי האיחוד האירופי בעולם, .

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' אריה צבן, אמר כי השתתפות המרכז לערים חכמות ברשת מרכזי החדשנות פותחת כר נרחב לשיתופי פעולה. "כבר בימים אלה המרכז עובד על פרויקטים בינלאומיים הודות למעמד ייחודי זה".

המרכז לערים חכמות באוניברסיטת בר-אילן פועל בשיתוף עם 20 ערים ורשויות ברחבי ישראל וכתריסר ערים בעולם. הוא משמש נקודת מפגש בין חוקרים ומדענים ובין תושבי הערים, מקבלי החלטות וספקי פתרונות טכנולוגיים לעיר החכמה.

קמפוס האוניברסיטה משמש כמעבדה חיה, שבה ניתן לבחון רעיונות של מדענים ומערכות של ספקי פתרונות על אוכלוסיית היעד. במרכז מתגבשים ומתפתחים שיתופי פעולה עם בעלי העניין השונים: עיריות, מדענים, תושבים, יזמים, ספקי פתרונות ורשויות. עם התפתחות המרכז, מותקנים הפתרונות החכמים בקמפוס עצמו והופכים אותו בהדרגה לקמפוס חכם.

את פעילות המרכז מוביל פרופ' אייל יניב, העומד בראש בית הספר למנהל עסקים. לדבריו, כדי לזכות בהכרת האיחוד, הוא נדרש להציג יכולות כגון גישה למומחיות טכנולוגית, ביצוע ניסויים, שירותי חדשנות, יעוץ פיננסי, וכן הדרכה ופיתוח מיומנויות, הנדרשות לטרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת.

האיחוד האירופי השקיע בחמש השנים האחרונות 500 מיליון יורו בפיתוח מרכזי חדשנות דיגיטליים כדי להופכם למוקדי ידע מובילים באזורי פעילותם, והוא צפוי להמשיך להפנות אליהם משאבים כספיים.