Skip to main content
20.07.2020 | כח תמוז התשפ

הכירו את עמרי דרהי

סטודנט לתואר שני במדעי כדור הארץ שמשלב טכנולוגיות חדשניות וידע בוטני עם הרבה שעות בשטח

תמונה
עמרי דהרי

הכירו את עמרי דרהי, סטודנט לתואר שני במדעי כדור הארץ במחלקה לגאוגרפיה וסביבה באוניברסיטת בר-אילן (2020). בלימודיו הוא משלב טכנולוגיות חדשניות, ידע בוטני והרבה שעות בשטח. בזמנו הפנוי הוא מנגן בגיטרה וגם בתיקון ובהרכבה של כלי הנגינה. את הגיטרה העיקרית שעליה הוא מנגן, עמרי בנה מאפס מבלוקים של עץ. 

אחרי שנים של ארגון טיולים כמרכז בצופים, עמרי רצה ללמוד משהו שקשור בטבע וכך נרשם לתואר ראשון בגאוגרפיה. בתואר הוא למד שימושים שונים בטכנולוגיות מיפוי וחישה מרחוק לניתוח ומחקר של משאבי טבע ושל התשתיות האנושיות הקיימות על פני כדור הארץ. "מהר מאוד התאהבתי בתחום והחלטתי להמשיך ולהעמיק בו" הוא מספר. היום עמרי חוקר פענוח תצלומי לוויין של אזורים מיוערים, כך שניתן יהיה לעקוב אחרי בריאות הצמחייה בהם בצורה מדויקת יותר. בנוסף הוא עובד בצוות המיפוי של ״ויה״ המספקת מוצרים טכנולוגיים לפתרונות תחבורה כמו למשל שירות הסעות שיתופיות שפועל בתל אביב.

עמרי משתף כי הוא הכי נהנה בלימודים מהפרקטיקה בתחום מדעי כדור הארץ "היא מדהימה בכך שהיא מוציאה אותך מעבר לגבולות הקמפוס". במהלך התואר כבר יצא לו להיות במחקר על ספינה בים התיכון ובסיור על תופעות וולקניות בגולן. בנוסף הוא מספר שהוא "נהנה מכל מה שנוגע למחקר עצמו - האתרים, תמונות הלוויין, החיישנים בשטח וכל אמצעי המיפוי".

"במהלך התואר הראשון היינו צריכים לשים על מפה דגם תלת-ממדי של אחד הבניינים באוניברסיטה והבניין שקיבלתי היה בניין המרכז לחקר המוח. בפרויקט, ביליתי הרבה זמן במדשאות שליד הבניין הזה במדידות. אחר כך המשכתי לבוא לשם גם ללא סיבה, סתם כדי לתפוס קצת שמש" וכך המדשאות שליד המרכז לחקר המוח הפכו להיות הפינה האהובה עליו.

תוכניתיו לעתיד הם יישום הידע שצבר בדינמיקה של המרחב וניתוח שלה, בתחומי התחבורה, ניהול משאבי טבע או תכנון עירוני.

"יותר מהכול, במחלקה הקטנה והמשפחתית לגאוגרפיה יצא לי להכיר אנשים חכמים, מיוחדים ומעניינים שיישארו איתי לאורך זמן".

רוצים לדעת עוד לימודי גיאוגרפיה וסביבה? היכנסו