Skip to main content
20.08.2020 | ל אב התשפ

הכירו את ד"ר אורלנדו מרין

סיים לאחרונה תואר שלישי בפיזיקה וכימיה והיום פוסט-דוקטורנט במכון ויצמן למדע

תמונה
אורלנדו מרין

הכירו את ד"ר אורלנדו מרין מקוסטה ריקה וטאיוואן, סיים לאחרונה תואר שלישי בפיזיקה וכימיה והיום פוסט-דוקטורנט במכון ויצמן למדע (2020). במהלך המחקר שלו במכון לננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים באוניברסיטת בר-אילן (BINA), הגיע מרין לפריצת דרך מדעית - הוא גילה אסטרטגיה חדשה ליצירת ננו-חלקיקים המתמיינים לפי גודל, חומר וצורה.

ננו-חלקיקים אלה פותחים דרכים חדשות ליצירה עצמית של גבישים פוטוניים (ננו-מבנים המשפיעים על מעבר האור דרכם) וליישומים רפואיים מבוססים על ננו-טכנולוגיה.

ד"ר מרין מספר כי בחר ללמוד ב-BINA בעיקר בשל מתקני המחקר המתקדמים במכון והמרצים המעולים. "המחקר של המנחה שלי, פרופ' אלי סלוצקין, במדע החומרים, מעניין מאוד ודומה למה שאני רוצה לעשות בקריירה המקצועית שלי במחקר ופיתוח חומרים לרפואה".

אורלנדו מספר כי במחקר שערך במכון, הוא נעזר בציוד משוכלל בתחום המיקרוסקופיה - במיקרוסקופ אלקטרונים חודר (TEM), מיקרוסקופ אלקטרונים סורק ובאלומת יונים ממוקדת (FIB). "מה שהדהים אותי הייתה העובדה שכל תלמיד במכון יכול ללמוד להשתמש בציוד כדי לראות את הדגימות שלו. זה יוצא דופן בהשוואה לאוניברסיטאות אחרות, שבהן סטודנטים צריכים בדרך כלל לחכות שבועות כדי להשיג גישה לציוד. הסגל של המכון לננוטכנולוגיה יעזרו לך לקדם כל מה שקשור למחקר שלך".

לד"ר מרין יש תואר ראשון בהנדסת חומרים מאוניברסיטת צ'יאו טונג ותואר שני במדע החומרים מאוניברסיטת טסינג ואה, שתיהן בטאיוואן. כסטודנט מצטיין בבר-אילן, אורלנדו נבחר להשתתף בתוכנית ארסמוס של האיחוד האירופאי ובחילופי סטודנטים, שבמסגרתם למד בשנה שעברה באוניברסיטת גרנדה בספרד.

לאחר שיסיים את מחקר הפוסט-דוקטורט שלו בפיזיקה כימית וביולוגית, אורלנדו מתכנן לעבוד בחברה שמפתחת חומרים רפואיים חדשים. "הלימודים בישראל ובבר-אילן נתנו לי ולקריירה שלי דחיפה עצומה, ומכאן אני צופה שההזדמנויות שייפתחו בפני יצמחו במהירות".

רוצים לדעת עוד לימודים בפקולטה למדעים מדוייקים? היכנסו