Skip to main content
29.09.2021 | כג תשרי התשפב

הכירו את ד"ר מור סיני

בוגרת תואר שלישי במדעי המחשב ועובדת בפייסבוק בתחום למידת מכונה

תמונה
ד"ר מור סיני

ד"ר מור סיני, בוגרת המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן (2021), עובדת בחברת פייסבוק בתחום המבוקש של למידת מכונה. כשהיא חושבת על הדברים שהשפיעו על עולמה, היא נזכרת בשלב שבו נרשמה לדוקטורט. "המנחה שלי אמרה לי אז משהו שלא אשכח: העבודה על הדוקטורט לא קשה, כמו הקושי לקום מכישלונות. בעבודת הדוקטורט חווים כישלונות כל הזמן, כמו כיוון מחקר שלא הצליח או מאמר שלא התקבל. יש המון תסכול בדרך. אם מצליחים לגבור על כל זה, מרגישים שיכולים לעשות הכול".

מור מספרת שבחרה ללמוד את התחום הזה כיוון שתמיד אהבה מתמטיקה ומחשבים. לאחר שסיימה את לימודי התואר הראשון במדעי המחשב ובמתמטיקה בהצטיינות היא המשיכה מיד ללימודי תואר שני במתמטיקה שימושית וגם אותו סיימה בהצטיינות. לאחריו, עבדה 4 שנים בחברת Marvell ואז נרשמה ללימודי הדוקטורט במדעי המחשב, בהנחיית פרופ' שרית קראוס ופרופ' נועה אגמון.

"החלק הראשון של המחקר שלי היה, איך לגרום לרובוטים לסרוק תא שטח כאשר הם חייבים לשמור על תקשורת ביניהם. זה מחקר שאמור לעזור לכוחות חילוץ והצלה לשלוח רובוטים לשטח, לפני שהם נכנסים. החלק השני, היה איך באמצעות רחפנים וכלי רכב בלתי מאויישים אנו יכולים לתפוס מישהו שחדר לשטח, ישראל למשל, כאשר אנו יודעים רק את נקודת החדירה שלו. החלק השלישי, היה שיטה חדשנית לפתרון בעיות, הנקרא ״קופסא שחורה״ והוא מתייחס ללמידה בעזרת רשת נוירונים. מהי הנגזרת של הכיוון שאליו כדאי ללכת.

"בסיום הדוקטורט עשיתי התמחות של שלושה חודשים בפייסבוק. כאן עבדתי על פרויקט למידת מכונה מאוד מעניין, וכשסיימתי את ההתמחות, הציעו לי לחזור למשרה מלאה. החלק הכי כייפי בפייסבוק, מלבד הפרויקטים המעניינים שאני עובדת עליהם, הם האנשים המדהימים שאני עובדת איתם ביום-יום, ובפרט הנשים המדהימות שאיתי בצוות״.

"ביליתי שנים רבות באוניברסיטת בר-אילן. האנשים שפגשתי בדרך, עיצבו את דמותי וגרמו לי להיות אדם טוב יותר. יצא גם שלימדתי לא מעט גם במהלך התואר שני וגם במהלך הדוקטורט, ואני שמחה שיצא לי להשפיע רבות על סטודנטים בתחילת דרכם".

רוצים לדעת עוד על לימודים במחלקה למדעי המחשב? היכנסו