Skip to main content
18.07.2022 | יט תמוז התשפב

הכירו את יוני חי

בוגר תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית המשלב משחקיות ואתגר, ביחד עם פיתוח ארגוני ולמידה

תמונה
יוני חי

הכירו את יוני חי, בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה וכלכלה ותואר שני בפסיכולוגיה ארגונית (2022), שעוסק בייעוץ ופיתוח ארגוני.  יוני וזוגתו עדי, שגם היא יועצת ארגונית, הקימו לפני כארבע שנים את חברת "הקפסולה - פיתוח ארגוני הרפתקני". הרעיון נולד מאהבתם המשותפת לחדרי בריחה, ומהמחשבה לשלב את המשחקיות והאתגר, ביחד עם פיתוח ארגוני ולמידה. בפעילות ה"קפסולה" המשתתפים מוצאים את עצמם במפתיע ב"יקום מקביל", בתוך תרחיש שנוגע ישירות אליהם, ומקבלים חווית פיתוח ולמידה בסגנון אחר לגמרי מהמוכר והרגיל.

יוני מספר כי בחר ללמוד באוניברסיטת בר-אילן בעיקר בגלל מיקומה במרכז הארץ ובשל המוניטין של המחלקה לפסיכולוגיה שלה. "זכורה לי הקבוצה האיכותית והאינטימית שהייתה לנו במהלך התואר השני. היינו חבורה של 15 סטודנטים מגובשים מאוד וכמה מהם אף שומרים אתי על קשר עד היום," הוא מספר. עם סיום הלימודים יוני החל לעבוד בביסל"ם (בית הספר לפיתוח מנהיגות של צה"ל) כיועץ לפיתוח מנהיגות (שם עבד כ-6 שנים). שנתיים לאחר מכן, החל לעבוד במקביל כמנחה קבוצות בחברת "אבן דרך" המתמחה בפיתוח ארגוני על ידי למידה התנסותית, בעיקר בסדנאות של התנסות מעשית בשטח (Out Door Training). כיום הוא מנהל את "הקפסולה" במשרה מלאה.

מעבר לתואר וללימודים, יוני מספר שמה שלקח מאוניברסיטת בר-אילן לדרך היו הקשרים החברתיים והקשרים המקצועיים. "עם חלק מהמרצים הצטלבה דרכי המקצועית גם בהמשך ויצא לנו לעבוד ביחד סביב פרויקטים משותפים. בנוסף, קורסים פרקטיים כמו הנחיית קבוצות ויעוץ משפיעות על תפיסותיי המקצועיות עד היום, וידע תיאורטי שרכשתי מהווה בסיס להבנותיי המקצועיות".

רוצים לדעת עוד על לימודי פסיכולוגיה? היכנסו

לימודי תואר ראשון - כל המידע על מסלולי הלימוד>>>

מלגות לתואר ראשון - כל המידע>>>

לימודי תואר שני - כל המידע על מסלולי הלימוד>>>

מלגות לתלמידי תואר שני - כל המידע>>>